Jump to content

Navionics - ønsker dybdeinfo - Raymarine A70D

Kaarevigen

Recommended Posts

Hei

Har en ca 2010 Raymarine A70D. I denne er det forhåndsinnstallerte kart. Det er Navionics Silver og dette systemet har dybdeinfo ned til 10m.

Jeg ønsker å kunne planlegge fisking litt bedre og ønsker så god dybde info som jeg kan få. Ser Navionics Gold gir dybde i 2D, så er det Platinum som også kan gi 3D som jeg TROR min plotter kan kjøre. PLotteren har CF kort (Compact Flash), ikke helt siste skrik kanskje?

Spørsmål:

1) Noen som vet om det er verdt å ta Navionics Platinum versjon fremfor Gold? Trenger ikke havneinfo etc.

2) Dette at det er CF kortholder, gir dette utfordringer?

3) Noen som kjenner kartplanleggere for PC som kan brukes til å lokalisere ("lete etter lovende fiskesteder")?

Anbefalinger for alle mine spørsmål mottas med takk !!

Kaarevigen

Jeg har Garmin plotter med Bluchart kombi med ekkolodd og den har både egene fiskekart med alle koter/dybder samt 3d visning av bunnforhold. synes dette fungerer veldig bra. men jeg driver bare lett hobbyfiske. For mer profesjonelt fiskekart og ekkolodd så må du sikkert kjøpe dyrere systemer/ program

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Har akkurat bestilt en XL platinium til 1990,- fra seatronic for å prøve i kartplotter Raymarine A57 med samme silver versjon, så der kan jeg ikke gi noe bedre svar enn alt må være bedre enn ingenting.

Men jeg kan sterk anbefale Tiki kartsystem på PC. Der kan du legg inn ruta hjemme, gå inn og last ned prøveversjon så kan du teste det ut.

Jeg kjører TIki pro uten navionics systemet(tror det er rasterkart) på en eldre proffpc med matt skjerm.

Har du nok båtstål kan du gå for Panasonic Toughbook PC.

Enig med morten her at skulle jeg kjøpt ny plotter hadde det nok blitt en Garmin 720s og oppover eller en Simrad+PC+plastkart

Redigert av Seasu (see edit history)

Hei, ikke planer om å skifte plotter. Er bare å få lett hobbybruk et lite hakk bedre. Blir mye enklere med koter evt også 3D view av havbunn. Seasu, har du fått testet den nye kartversjonen? Er A57 plotteren lik med CF kort og det hele? Bare skjerm som er forskjellig?

Båten er huriggående (Buster Magnum), ikke egnet til å ha PC i nei, men planleggingsprogram kan jeg kanskje vurdere for hjemmebruk.

A57 er en mindre versjon av a70 om jeg ikke husker feil. Hadde a57 i gamlebåten.. Men bare med silver...

Sånn jeg forsto det var dybdene rimelig komplett på gold.. Og platinum inneholdt mye havneinfo og sånne ting.

For min del holdt silver. Brukte den som kart bare og de skjærene under 10 meter var jeg ikke så redd for:)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Kortet er i posten. Regner med en sammenlikningstest med PC med tiki pro, NaVida App på HTC telefonen, + en Humminbird med ekkolodd(eldre sak med prelastet kart), Garmin Oregon 450 (tur/sykkel gps med sjøkart-bluechart kart), Raymarin A57 med Navionics platinum XL og Samsung pad med nye navionics HD app med autorute, så får vi se hva som duger.

Redigert av Seasu (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...