Ketil M Startet 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2005 Hei alle sammen. Har et lite dilemma som jeg trenger litt input på: Båten er en 1974 Selco som originalt har en Volvo B20, eller AQ-130 om du vil. Nå er situasjonen den at motoren er helt ødelagt- beound repair... Men nå er det slik at jeg har mulighet til å kjøpe en nyoverhalt AQ-130 for ca 13.000 Kr men spørsmålet er om det er værdt det? Gammel båt men ny motor, har det noe for seg???? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 Gammel båt men ny motor, har det noe for seg???? Det er det vel egentlig bare du som kan svare på. Har du glede av båten bytter du selvsagt motor. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 Reff mitt svar på pollen din, så mekker du deg en 'ny' overhalt motor til i underkant av 10 000,- Om en nyoverhalt, fiks ferdig motor, som du ved å løsne 6 bolter, heise ut den gamle, heise rett på plass den nye, feste boltene, og dra rett til sjøss er verdt det?? Tjah - Hvor godt liker du å skru ?? Du kommer noen tusen billigere ut av det, samt har en motor du kjenner inn og ut ved å gjøre det selv, men du har brukt noen uker av livet ditt som mekanikker, der du kunne vært sjømann. Jeg hadde nok vurdert det, om den var fiks ferdig overhalt, og alle deler var med (Forgasser etc) Og om det er verdt det ?? Selcoen er etter hva jeg har hørt en kjempe båt, og dersom du ved en mindre investering kan ha båt og motor du vil ha glede av i mange år så ser jeg ikke hvorfor du ikke skulle gjøre det. 13000,- er ikke mer enn du vil ha i drivstoff utgifter første sesong Erik. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.