gulwith Startet 29.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2013 Hei! Har en 14" With som jeg skulle montert stangholdere i. Blir ikke helt klok på det jeg finner rundt om kring så jeg starter en tråd her. Det jeg lurer på er den beste måten å montere stangholdere på. Har ikke så lyst på bare gjennomgående bolter på grunn av dobbeltskroget. Har heller ikke helt troa på å kun skru de med treskruer.. Hva er neste mulighet? Eller er disse måtene mer enn gode nok? Tips tas i mot med stor takk! Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 29.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2013 Bilde av båt? Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Herman Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 (redigert) Dette er vel avhengig av hva du mener med "Stangholder". Hvis det er fiskestangholder du mener, og du planlegger seifiske rundt skjærene langs kysten vil skikkelige syrefaste karrosseriskruer ("treskruer") være mer enn godt nok. En god klatt med sikaflex el.l. vil også bidra, det fungerersom et ganske kraftig lim hvis du har god tilpasning av delene. Holdere til åregafler er ofte festet kun med karrosseriskruer. Redigert 1.Juli.2013 av Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Folk I Båt Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Isåfall er seifiske ikke det samme over alt. Selv har jeg (fritt ut i fra mal fra en annen her på forumet) ei bakplate av vannfast finer. På baksiden av den igjen har jeg syrefast flattstål som jeg har boret opp og tigget syrefaste mutrer til på baksiden. Det kan selvfølgelig også gjenges i flattstålet om det har litt tykkelse. Med syrefaste skruer fra redskapsbrakett/stangholder gjennom plasten, fineren og inn i mutrene/gjengene til flattstålet på baksiden, er det ikke selve plasten som forankrer redskapen. Finerplata fordeler belastningen over et større område og mutrene/gjengene er forankringspunkt. Jeg fisker mye storsei og stabbsei. Man skal ha redskapen godt forankra når det syler i 5-6 sånne på 8-15 kilo. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Jeg skrev svaret mitt med tanke på at dette skal monteres på en With 14 foter. Dette er neppe båten å dra på storhavet med, selv om enkelte turister synes å mene det motsatte. Det var også derfor jeg skrev "rundt skjærene". Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
gulwith Svart 1.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Båten er With 400. Skal dorge både laks, gjedde, sei, og egentlig det som tar jeg. Den patenten med finer og flattstål høres jo grei ut. Jeg driver å lapper sammen noen gamle skade nå så lurte på om jeg rett og slett skulle skjære hull og legge inn en bit med eik som jeg støpte rundt med glassfiber og ha som mellomstykke, men føler det blir mye pes.. Tror nok jeg går for finer og flattstål. Ett minus til er at jeg mistenker at skummet i båten er fult av vann. Er det verdt det å dele skroget og innerlineren for å fjerne dette? eller bare la det være? Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Lag deg en bjelke som du fester ved å tre noe ned i festet til åregaflene. 2x4 eller 2x6 impregnert.Da kan du skru hva du vil i den, og fjerne alt med et håndgrep.Lignende :) ; Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Folk I Båt Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 (redigert) Jeg skrev svaret mitt med tanke på at dette skal monteres på en With 14 foter. Dette er neppe båten å dra på storhavet med, selv om enkelte turister synes å mene det motsatte. Det var også derfor jeg skrev "rundt skjærene".Du skulle sett de to guttungene som hadde fylt en liten Sandstrøm med storsei her om dagen. Rett inni fjæresteinene. Jeg mener fylt i ordets mest bokstavelige forstand. Forbante meg selv for ikke å ha kamera med. Det verste var at de hadde fisket med en sånn Sølvkroken "turistdorg" som fås på bensinstasjoner. Han ene blødde som en gris pga. snøret som hadde skåret seg inn i hendene. Fiskeblod og slog til opp over ørene, men glisene gikk helt rundt. Redigert 1.Juli.2013 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.