Traale Startet 30.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2013 Ny bensin, reingjort bensinfilter og pumpe, forgasser er reingjort og alle dyser og kanaler er blåst, nye plugger, gnist på begge pluggene, bensin i flottørkammeret, men likevel vil den ikke starte ! Det eneste livstegnet den gir er skikkelig "fising" i eksosen av og til. Har hatt den i gang et par ganger ved å sprute bensin rett inn i forgasseren. Går en stund på på høyt turtall for å så stoppe. Det er jo selvfølgelig snorstart så du får ikke noe kontinuitet i startingen. Men; kan det være dårlig gnist når pluggene er i motoren og kan en sjekke det på et vis ? Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 30.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 Er pluggene våte når du drar i snora 10 ganger? siden den starter på "drammen" vil jeg gjette på at den ikke får bensin. er det en blande dyse/skrue i forkant på forgasseren på denne? Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 30.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 Litt våte kanskje, men det virker som den tenner på det lille som måtte komme inn i sylinderen. Det siver ut litt røyk i ny og ne, i tillegg til "fisingen". Det er en tomgangsskrue i forkant og den har jeg justert inn og ut uten nevneverdig forskjell. Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 30.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 årsmodell? husker ikke grunninnstillingen men skrues helt inn og deretter ut ca. 1.5-2 runder. det er hull i plastdekselet/luftfilteret slik at du kommer til med skrutrekker? Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 30.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 Etter serienr. er det en 91 mod, men etter delelistene er det 88 mod. Liten enkel Mikuni forgasser, hull i dekselet til å komme til . Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 30.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 har en stående som går om du trenger deler, mener den skruen er blandingskruen prøv med 1.5 runder ut. Den jeg har blir veldig fort sur og er veldig nem på choken Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 30.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 Studerte skruen i sted, den er ikke helt jevn innover spissen, kanskje det har noe å si på starten. Skal prøve igjen i morgen kveld, takk for info. Ellers hadde det vært fristende å skifte noen deler, for å se hvor feilen ligger. Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 1.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Fikk start etter ca 30 trekk. Forsatt "fiser" det i eksosen før den starter. Herligheten varte i ca 1 minutt til jeg skulle få den til å gå på tomgang, da stoppet den, og nå vil den ikke starte i det hele tatt. Nå er armene mine så lange at jeg må gi meg for kvelden... Sitér dette innlegget Link to post
geggen20 Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 er vel noen tette kanaler i forgasseren enda da siden den går på den bensinen du spruter inni den, den får ikke bensin. Dissa forgasserane på dinna motoren der er plaget med att dissa syltynne kanalene i forgasseren eirer seg igjen. Det var vertfall sånn på den vi hadde, vi måtte bore opp igjen kanalene i forgasseren for dei var steike tett, det er sånne bronsefarga topper som du må bore vekk først da har du tilgang til alle kanalene i forgasseren, så bruke noe å stake inni med evt en syltynn bor så lime igjen der du boret vekk toppene med 2 komponent. Men det hjelper også endel hvis du får kokt dei oppi en sånn ultralydvasker da går mesteparten vekk men med oss var det ikke nok kansje det er nok med deg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.