Marion Startet 30.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2013 Jeg lå i ca 7 knopp og skulle gi litt gass. Plutselig kom et lite dunk eller akkurat som noe røk av. Deretter fikk jeg ikke båten i gear. Noen forslag til løsning. Kan det være konen i drevet som ryker sånn? Eller kan det være wiren som er røket? Konen ble skiftet for ca 4 år siden og gearwire for ca 3 år siden. Eller kan det være noe annet i drevet som har gått? Har noen opplevd liknende og har forslag som kan løse problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 30.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 Min ville ikke gå i revers i dag. Sjekket kontrollkabel og den var bøyd/knekt og lot seg ikke sette i gir. Har dratt den ut i dag og håper noen har den på lager. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 30.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 Regner med du har brun girkabel som har røket/knekt ute med drevet. Skift til svart kabel (ny type) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Våtbåt Svart 30.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 Stemmer, brun kabel. Hvem selger den sorte? Vet du hva navnet på den er, produsent? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 30.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 Alle VP forhandlere bør selge dette. Står Volvo penta på kablene men hvem som produserer de vet eg ikje Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Marion Svart 1.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Dersom gearwiren er røket. Vil da gearet gå i fristilling dersom båten er i fart? Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Hvis den er røket tvert av vil du kunne flytte kontrollboksen frem og tilbake uten motstand. Det kan være endekappa som har løsnet og da setter kablen seg fast og du får ikke flyttet hendlene på kontrollboksen. Det er sikkert noen andre med mer erfaring her men, jeg opplevde noe av det samme i går :) Sitér dette innlegget Link to post
Marion Svart 3.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Jeg har hatt av drevet og levert det til LT Marineservice som på kort varsel og kort tidsbruk reparerte drevet. Det viste seg at en splines inne i drevet var røket og forårsaket uhellet. Takk tll LT Marineservice for super service, og takk for tips og svar fra medlemmer av båtplassen. Da er ferien reddet og går på svenskekysten i år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.