Svein H Startet 30.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2013 Byttet ut en Webasto 5000 med en 3900. den gamle hadde sotete brennkammer og ødelagt vifte. Kjøpte ny EVO forberedt 3900, men meningen var å bare plugge denne på de gamle ledningene. I følge verksted skulle det gå helt fint. De sjekket opp dette, da de hadde den gamle varmeren inne. Har standard panelet til Webasto, og skulle da få 3500 watt ut av den nye. So far, so good. Monterte den, og startet først utlufting/viftefunksjon. Da tente varmeren, og ga varm luft. På lav hatighet. Stoppet den, og slo over på varme funksjon, slo potmeter på full guffe, og den startet igjen. varmer, og starter fint, men får ikke noe trøkk i den. virker som om den bare går på lav hastighet. Tok bort temp sensor, og monterte inn motstand som leveres originalt, men ingen endring. Er løsning bare å bytte panel og kabelsett også? kan det være noe annet? som nevt, skulle det bare være å montere den men samme kabler og panel (i flg. verksted) grunn til at jeg gikk ned i str. var fordi diagnostikk på den gamle viste at den gikk mer enn 60% på lav hastighet. verksted mente derfor at jeg burde gå ned i str. for å la den gå på høyere turtall. Men det skjer jo ikke..! den gamle var fra 2005. Noen tips? Sitér dette innlegget Svein H Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Det skulle ikkje vert varmluft når du slo på friskluftfunksjon. Selvsagt. Mistenker at du har feilkoblet kablene bakpå bryter-panelet. Hvist eg husker riktig.....på vippebryteren skal hvit/rød kobles nederst og hvit/sort kobles i midten, den tredje kabelen skal ikkje kobles til, så den øverste pin på vippebryteren er ledig. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Svein H Svart 1.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Har ikke rørt noen koblinger, kun montert varmeren, og plugget samme kabler inn i den nye varmeren. Mao på samme plass som i den gamle varmeren. Derfor underlig..! Sitér dette innlegget Svein H Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.