Jump to content

Kjøleboks - kompressoren går, men det blir ikke kaldt!


bjoris

Recommended Posts

Da står ferien på trappene, men det ser ut til at vi har problemer med kjøleboksen. I natt hørte jeg at at kompressoren gikk i ett og stusset litt på det og i dag innser jeg at matvarene likevel ikke er blitt kalde! Termostaten står på det lavest som før har vært nok til å holde god kulde i boksen og kaldt melk om denne legges mot kjøleelementet.

 

Jeg hører disse surklelydene som før kom bare en stund etter at vi hadde slått på med varm boks, nå surkler det hele tiden. Ser av brukeveiledningen at det i slikt tilfeller må sjekkes kjølemediumet. Noen som vet noe om dette, må den sendes inn etc eller er det mulig å fikse slikt selv, etterfylle om det f.eks har vært lekkasje? Dette kjølemediumet, burde jeg funnet dette flytende ett sted eller fordamper det under tiden, boksen er 5 år.

 

Passet spesielt dårlig dette, men i verste fall får vi bruke kjøleelementer, har før hatt med to 1,5 liters brusflakser bunnfroset og det hjalp mye på strømforbruket før vi fikk nye forbruksbatterier, etter det har vi ikke hatt behov for ekstra kjøling. I verstfall får vi kjøre kjølelement metoden, men skulle jo gjerne hatt dette i orden!

 

http://www.seatronic.no/pdf/isotherm/manualkjoleagg-.pdf

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Antakelig har dette vært et problem over tid, det har ligget å lurt i bakhodet om alt var som det skulle... Men, nå har vi fått time med en som egentlig bare driver med slikt for profesjonelle, så 6 timers seiltur tur/retur og vi får håpe saken er fikset... det blir ikke tid denne uken... Puh...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...