freds123 Startet 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2013 Hei alle:) Jeg oppdaget i går etter en flott båttur i helga at det dessverre var kommet et lite hull midt på kaleskja. Har dere noen tips til hva jeg trenger for å fixe dette enklest mulig? Har forresten en gammel kalesje som jeg kan ta litt stoff ifra ;) Det går vel ann å benytte noe type lim? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Jeg limte på lapp med tekstil lim. Det funka rimelig greit. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
k73 Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Tear aid funker greit, du finner det i noen sportsbutikker eller på ebay. http://www.tear-aid.com/ K. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 (redigert) Vanlig tekstillim er greit nok til slikt! Redigert 1.Juli.2013 av Lady B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
freds123 Svart 2.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 OK takk har bestillt dette limet http://www.seatronic.no/lime-tette-polere-c-167/vlp-p-841 . Har som sagt en gammel ekstra kalesje som jeg kan ta en bit ifra. Da er det vel bare å klippe en liten bit derifra og lime dette på hullet ? og huske å vaske området på kalesjen der det skal limes(fjerne impregmeringen) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Det limet fra Seatronic er helt fantastisk til å lime rifter i skai/vinyl, men har aldri forsøkt det på vanlig kalesjestoff. Men kanskje det funker der også? Til kalesjeduk har jeg brukt helt vanlig tekstillim, og der det har vært mulig har jeg sydd for hånd rundt hullet også. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.