HenrikOrrskär Startet 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2013 Hei. Gjør en lang historie kort. Bunnføling på vei inn til Kvitsøy i nærheten av Stavanger. Dette er første da på vri til ferie og jeg må få sjekket hvordan det ser ut under der asap. For å redde ferien spør jeg derfor om hjelp til et sted i nærheten som kan hjelpe meg med dette. Takk for alle bidra!! Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Klatt når slikt skjer.. Åmøy Havn på Vestre Åmøy har muligheter for å løfte opp båten din. Garstad (som ligger rett på siden av) kan også gjøre slikt. Alternativt kan du gå inn til Hundvåg der blant annet Ship-Shape har kran. Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Jåttåvågen båtforening har og god kran. Www.jb-forening.no Sitér dette innlegget Link to post
eiaro Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 http://www.lysetrans.no/spesialiteter.html Hvis det ikke skulle være kapasitet på de faste kranene. De har god greie på det de gjør og du har litt mer alternativer om du må fikse på noe. Ikke nødvendigvis billigste løsning. Ellers kan det hende Riska Marina har ledig kapasitet i slippen. Litt lengre å gå... http://www.riska-marina.no La oss høre hvordan det gikk!! Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Støtter opp om Rune Lyse Transport! Ring vakt tf hans, så kommer det dyktige folk der du måtte ønske. Som sagt: kanskje ikke billigste alternativ.... Sitér dette innlegget Link to post
HenrikOrrskär Svart 1.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 (redigert) Takk for alle svar. Drev og propell helt ok, kjørte båten av selv, fart uvistt kjørte ikke selv, men 4-5 knop. Skal ta kontakt med folk i morgen, vil forhøre meg lokalt først da jeg ikke vil gå lengre en nødvendig. Kontaktinfo til Harstad og Åmøy.?? Vil helst ha båten opp då tidlig som mulig. Noen av de ovenfor dom er tilgjengelig på dagtid? Redigert 1.Juli.2013 av HenrikOrrskär (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Vakttelefonen til Åmøy Havn er 95185000. Da treffer du på enten Dagfinn eller Thomas, flinke karer begge to, med mekanisk bakgrunn. Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Det aller nærmeste er Ydstebø Marine på Kvitsøy. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Stavanger båtsenter er ett alternativ på hundvåg. Tlf 51 86 90 30. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
HenrikOrrskär Svart 2.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Takk igjen for alle svar. Status er at vi nå ligger ved Ystebø Marine som er like ved, de skal ta båten opp slik at vi får undersøkt skaden. Kommer tilbake med oppdatering etter det. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Lykke til Skjit når slikt skjer, og spesielt i ferien, langt hjemme fra, men det vil nå helst gå bra Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Nord West 420 Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 (redigert) Hva var hovedårsaken til feilnavigeringen? Noe teknisk eller menneskelig feil eller annet? (skal selv til Kvitsøy om noen dager ;) Redigert 2.Juli.2013 av HR312MK1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HenrikOrrskär Svart 2.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Ønsker ikke å gå lengre enn nødvendig før jeg ser skaden derfor passet det bra at det var en marina på stedet. Gikk på en grunne som ikke stod på CMAP, ekkoloddet reagerte ikke på at det ble grunnere, men når det er sagt er vi fullt klar over hvilke begrensninger elektronisk navigerinsutstyr kan ha. Hadden en uggen følelse og gikk derfor trolig ikke raskere enn 4 knop. Selv stod jeg med nesen i papirkart. Det var seint og relativt mørk noe som gir litt dårlig grunnlag for å vurdere bunnforhold på avstand. Som dere ser litt ymse som nok spilte inn, men vi kommer ikke Inna det faktum at det var vi som kjørte båten. Ellers har jeg hørt at det finnes to typer kapteiner... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Om du ikke har merket noen vanninntrengnng eller skader på innredningen til nå er det neppe noen stor skade. Sitér dette innlegget Link to post
HenrikOrrskär Svart 2.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Ingen vanninntrengning eller skade. Båt på vei opp straks, spennende om vi kan fortsette ferien eller om det er over og ut Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Vi gleder oss til bilder Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 .. Gikk på en grunne som ikke stod på CMAP, ekkoloddet reagerte ikke på at det ble grunnere, men når det er sagt er vi fullt klar over hvilke begrensninger elektronisk navigerinsutstyr kan ha. Hadden en uggen følelse og gikk derfor trolig ikke raskere enn 4 knop. Selv stod jeg med nesen i papirkart... Skjærgården rundt Kvitsøy er vel ikke akkurat kjent for å være den reneste når det gjelder grunner og skjær.. Selv ikke i papirkartet er absolutt alle grunnene merket. Det lureste i de trakter er å følge hovedledene, hvis man ikke er lokalkjent eller har god sikt. Uansett trist når slikt skjer, håper skaden er liten! Sitér dette innlegget Link to post
HenrikOrrskär Svart 2.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Tar litt selvkritikk på reiserute. Uansett fantastisk service hos Ystebø Marine, fikk båten opp og ned for skarve 400 kr!! Veldig brå. Skaden ble vurdert til minimale og vi har nå bunkret i Tanager og går mot Egersund mens det ennå er vær! Kommer tilbake med litt fyldigere rapport i ettermiddag fra Egersund. Har tatt bilder som jeg skal prøve å få lastet opp. Sist men ikke minst tusen takk for all hjelp, fantastisk. Når vi først skulle gå på var det greit outcome vil jeg si! Forresten, kan man laste opp bilder fra mobil? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Velkommen i klubben. Du har nå avansert fra "de som kommer å gå på grunn" og til den eksklusive klubben "de som har vært på grunn". Godt at det gikk forholdsvis bra. Som regel høres og føles det mye værre ut enn det er. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
HenrikOrrskär Svart 2.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Hehe, jaja, får håpe vi slipper unna med dette gjennom båtlivet, da skal vi bære fornøyd. Får ikke til å laste opp bilderer med mobilen foreløpig, men skaden var utelukkende på kjølen, over ca 2 meter. Gelcoat og bunnstoff var slitt,bort noen steder. Kjølen er forøvrig 12 mm tjukk så skal ha litt å gå på. Ligger nå i Farsund og ser for meg å bruke båten 10-12 dager til før vi tar den på land og utbedrer. Glassfiberen trekker vel ikke mye vann på 12 dager vel? Skal få lagt ut bilder senere om jeg klarer det, og jeg tar gjerne mot tips til hvordan jeg raskest mulig kan fikse det,, samtidig som den blir en varig og solid løsning. Bør vel kunne gå på en uke? Medregnet tørketid osv? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Om du har iphone/ipad bruker du appen tapatalk for å lese forumet og laste opp bilder Bra det gikk bra og løste seg greit Sitér dette innlegget Link to post
HenrikOrrskär Svart 2.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Dette hadde ikke jeg giddi å styra med før båten skal opp på høsten Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Jeg hadde dratt på med litt Tec7 der du er nede på glassfiberen. Og så tatt en skikkelig reparasjon når båten skal opp :) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Dette hadde ikke jeg giddi å styra med før båten skal opp på høsten Eller enda bedre, om båten ligger på land over vinteren. Ikke gjøre noe med det før til våren. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.