Doldis Startet 2.Juli.2013 Del på Facebook Startet 2.Juli.2013 Har lyst til og prøve meg på spinnaker eller gennaker, så driver og leter etter noe billig brukt. Men er litt usikker på hvordan størrelse jeg kan bruke. Dette er målebrevet til båten: http://www.norlys.org/Lys/baat/visMaalebrev.do?baatId=21691 Er det noen som kunne gitt meg noe tall utifra dette? -Anders Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 2.Juli.2013 Del på Facebook Svart 2.Juli.2013 Snakk med en seilmaker. De har ofte liggende brukte seil for salg. Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 2.Juli.2013 Del på Facebook Svart 2.Juli.2013 Forliket på største genoa er oppgitt til 10.88, så forstaget ditt er litt lengre enn dette. Du skal i tillegg lage en gennakerbom eller baugstige med feste så du får gennakeren lengre fram. Tipper gennaker med forlik rundt 11,5 meter vil passe greit +/-. At seilmakere skal ha så mye brukte seil liggende for salg har jeg ikke noen erfaring med. De tar da ikke innbytte. Lett på Finn og du skal Finne... Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
SuperGnisten Svart 2.Juli.2013 Del på Facebook Svart 2.Juli.2013 Fra lignende båt kan du har kan det se ut som Spinnaker sidelik skal være rundt 11,3-11,4 m og maksbredden skal være ca 6,4... Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.