Moyja Startet 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2013 Noen som vet om det går og montere VP SX i hullet til et Mercruiser Alpha one Gen 1 ? Er det samme hullmal på drev fra VolvoPenta SX og Mercruiser Alpha one 1 & 2 generasjon ? Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 18.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 noen? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 19.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 Volvo og MerCruiser har IKKE samme hull i akterspeilet. Volvo er større Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 19.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 Nå snakker jeg ikke om 200 serien eller nyere. Jeg snakker om volvo`s SX drev som egentlig er OMC Som kjent kjøpte Volvo P opp OMC. Disse hullene SER like ut men er de det når vi kommer til målene på disse Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 19.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 Google "Volvo SX template" og "Mercruiser alpha one gen 1 template" gir en del treff. Bla: http://forums.iboats.com/mercruiser-i-o-inboard-engines-outdrives/mercruiser-transom-templates-449689.html Som mener de er samme. Samt med noen tegninger over Alpha, og linker til Volvo. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
adeneo Svart 19.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 Hullet i transom er likt. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 19.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 Adeneo, vet du om boltene også er likt plasert? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 19.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 Ja, det skal være det samme så vidt jeg husker, eventuelt er det bare små justeringer, men jeg tror vel ikke akkurat dette er dokumentert noe sted så det er kun etter hukommelsen. Du får maler hos nærmest forhandler for noen tiere, så er det vel bare å sammenligne malene. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 19.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 Takker for infoen Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 Jeg brukte selv mal fra Volvo til utskjæring for mercruiser transom. De to øverste bolthullene var og med, pluss vinkel og størrelse for hullsag i 60 grader vinkel til styrearm. Var helt topp den. Limte hele malen på hekken og skjærte med proff stikksag med det kraftigste bladet som var tilgjengelig. 55mm tykkelse. Min 51, max 57. Ble strøkent. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.