Sjeldenutpå Startet 3.Juli.2013 Del på Facebook Startet 3.Juli.2013 I går såg eg det dryppet fra vannpumpa i sladrehullet. Vurderer å pakke om pumpa sjølv for å få båten sjøklar ila 24T. Er det noen som kjenner hvilke type/nr Lager og simmering i pumpa har ? Motoren er en Yanmar 6 LYA-STP fra 2000. Kjørt ca 4100timer. Eg har etterfylt 1-2 liter kjølevæske siste mnd uten å skjønne at det var pumpa som lakk. Hvor lenge kan man kjøre med slik lekkasje? Er det veldig farlig ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
hanto1 Svart 3.Juli.2013 Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 Hadde bare gått med dette til du har bedre tid. slike lekkasjer utvikler seg ofte sent, så jeg hadde bare fulgt med litt fremover. Det hjelper lite med ny simmering hvis akselen er slitt, det baller fort på seg når man begynner å skru. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.Juli.2013 Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 Sladrehullet på ferskvannspumpa ? Sikker på at du ikke mener sjøvannspumpa ? Da har det lite med kjølevæske å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 Ja sladrehull i ferskvannspumpa. Og der har eg kjøleveske Yanmar leverer ikkje løse deler, men meinte eg kunne kjøre videre litt til, å slappe av. Aksling er opplagret og blir selvsagt ikkje slitt uten lager river seg. Yanmar meinte det ikkje lot seg gjøre å bytte lager.(de vil nok helst selge pumpe til 14790kr...) Men eg har fått tak i brukt pumpe nå fra han eg kjøpte motoren av for eit år siden, han ville ha den gamle i bytte/retur innen høsten, så eg henter byttepumpa i morgen og tar skrujobben over helga. Slik kan vi ha en liten tur utpå i helga også Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mix Svart 3.Juli.2013 Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 Hvor sitter det sladrehullet henne ? Har du bilde ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 Under pumpa, på samme plass som på alle vannpumper. Dette er vanlig på bilmotorer også Kan ta eit bilde når pumpa er av. Kommer ikkje til nå. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mix Svart 3.Juli.2013 Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 Har sett etter ett høl der iforbindelse med lekkasje mistanker, så ett bilde hadde vært fint. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.