Jump to content

Båthaik fra Oslo til Tvedestrand i helga?


Marianne Stene

Recommended Posts

Hei godtfolk :-)

 

Er det noen av dere som kan hjelpe en stakkars sjøfarer med båthaik fra Oslo til Tvedestrand i helga? Jeg er fra Borøya (på utsiden av Tvedestrand), men har bodd i Oslo de siste 15 årene. Jeg har alltid hatt lyst til å prøve å få haik sjøveien når jeg skal hjem, og nå skal jeg endelig gjøre det! Jeg skal ta meg fra havn til havn langs sørlandskysten før jeg (forhåpentligvis) ender på brygga hjemme på Borøya.

Jeg er journalist i damebladet Kamille, og det er gjennom en reportasje i bladet at jeg skal endelig skal gjennomføre tankeprosjektet jeg har hatt i mange år. Med meg har jeg også en veldig hyggelig fotograf som skal dokumentere det hele.

 

Vi er to utadvendte, morsomme og greie jenter på 34 år, som ikke er redd for å ta i et tak eller hjelpe til med middagen eller hva det måtte være. Selv om jeg er fra øy skal jeg ikke skryte på meg alt for mye båterfaring, men jeg vet i hvert fall hva akterfortøyning og fender er :-)

Vi starter ferden klokka 09.00 på fredag (5. juli) fra Oslo Motorbåtforening, og målet er å nå Borøya i løpet av søndagen (og det hadde vært veldig hyggelig å rekke konserten med VAMP på Stangholmen på lørdagkveld)

 

Vel i Havn har vært veldig hjelpsomme, her er link til en liten sak de lagde i går.

https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=292450934233469&set=a.287726974705865.1073741828.285209494957613&type=1&theater

 

Ship ohoi!

 

Mvh

Marianne :-)

Link to post
Share on other sites

Hei. Ser du allerede har fått tilbud om deler av reisen. Har du fått noen å haike med fra Oslo fredag morgen? Vår rute går fra Hurum/Oscarsborg på fredag ved 17 tiden, og går til Østre Bolerne. Ankomst vil være ca 20.30.(Om kona får gå fra jobben litt før, starter vi tidligere) 7,5 knop fart, kaffe på hemsen og høy solingsfaktor.

Med oss har vi den yngste datteren på 8 år. Gi lyd om det kan være med i planene dine.

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Hei "All In" og "Wiking26AC". Tusen takk for at dere heier på meg - det trenger jeg :smiley::giggle:

Jeg har foreløpig ikke fått noe tilbud fra startpunktet på Oslo Motorbåtforening, men litt spenning i hverdagen må jeg tåle :smiley: Jeg tropper opp der klokka 09.00 i morgen - med godt mot og godt humør, så håper jeg noen tar meg med det første stykket. Men det er vel kanskje sånn at de fleste venter til de er ferdige på jobb før de drar? Sånn som dine kone, "All In". Hvis jeg kommer meg over til Hurum/Oscarsborg takker jeg veldig gjerne ja til tilbudet om å sitte på videre til Østre Bolærne. Hva slags båt har dere? Sånn at jeg kjenner dere igjen.
Tusen takk for hjelp og velvilje :clap::smiley:

Link to post
Share on other sites

Målet er kanskje å haike, men om du sliter med det første strekket til Oscarsborg for å få haik videre med All In, så går det rutebåt fra Aker brygge kl 10.00. Den stopper på Oscarsborg, Drøbak og Son. Son passer jo best om All Inn går fra Hurum...

 

Ps: jeg har feriert mange sommere i Dyngekilen på innsiden av borøya. Flott øy :-)

 

KK

Redigert av KongKing (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så flott, All In! :smiley: Jeg håper vi kommer oss over til Oscarsborg i løpet av dagen. Jeg sender deg en melding i morgen og gir beskjed hvordan vi ligger an. Og takk for tipset, KK. Hvis ingen vil ta oss med over så må det være lov å "jukse" litt :giggle: Og ja, ikke sant det er fint på Borøya? Jeg er stolt over å være oppvokst der :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det er mye mulig vi kommer oss tidligere avgårde i morgen. Med tanke på at mange båter tar ferie, så ser jeg nødvendigheten å komme så tidlig som mulig i havn for å få plass. Så gi beskjed i god tid hvordan du kommer deg utover. Godt mulig kl 13.30 er oppnåelig. Ser an i morgen.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Eneste som kan endre mine planer er vind. Pratet med kompis som ligger på Bolærne nå, og det blåser 12 sm utpå. Dvs vesentlig mer enn YR melder. Med slik vind holder vi oss innaskjærs her i Vestfjorden. Selv om båten tåler det, så flyr alt veggimellom og mannskapet henger over rekka og spyr. Du får ha dette som en mulighet, men ikke som en fastlåst avtale. Ellers så er det fint i Vestfjorden også.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen :-)

 

Hurra! Jammen kom jeg meg ikke helt fra Aker Brygge til Tvedestrand. Fantastisk! Jeg hadde noen flotte dager på sjøen, og møtte så mange hyggelige og gjestfrie båtfolk. Bortsett fra en litt treg start på Oslo Motorbåtforening gikk alt knirkefritt og etter planen (i den grad jeg hadde noe plan, hehe).

Her kan dere lese saken som sto i Tvedestrandsposten i helga, og i begynnelsen av august kommer hele reportasjen på trykk i Kamille.

http://www.tvedestrandsposten.no/lokale_nyheter/article6748970.ece

 

Jeg ønsker dere alle en strålende sommer.

 

 

Mvh
Marianne :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...