Haba Startet 12.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2005 Hei. Fikk en smash eller rettere en kalddusj i hodet i dag. Bunnsmurte båten i juli i fjor. Selvpolerende Non Stop. Ser forsatt så bra ut at jeg hadde tenkt å bare smure nytt i vannlinja event. flekke. Har alltid brukt selvpolerende stoff, samme fra 1998. Det første lag er i en lysere farge. Men nå det ser ut å bygge seg opp til et tykkere lag enn jeg liker. Har skrapt ned en båt før og vet at det finnes morsommere ting. Håpet at det fortsatt var effekt på bunnsmurningen selv etter å ha stått vinteren på land og at jeg først ville slite ned så mye jeg kunne før ny helsmørning. Men så får jeg beskjed i havna, "effekten er ødelagt etter landligge, du må smøre hele båten." Og jeg som hadde gleda meg til en enkel jobb. Jeg vet at før i verden, i tinnbunnstofftida ialle fall, het det at det var full virkning så lenge det var farge. Er det gått ut på dato nå ? Det er sikkert noen som har erfaring og kan gi meg skikkelig råd. Bunnstoffabrikken vil nok helst selge mest mulig, men hva er sannheten ? hilsen haba Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 12.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2005 Med selvpolerende bunnstoff flekker en bare fra år til år. Det er ikke nødvendig å dekke hele båten hvert eneste år. Den gamle Durahart'en derimot, måtte dekkes hvert år. Lars-H har skrevet om dette i en eller annet tråd. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
TwinCab Svart 12.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2005 Men så får jeg beskjed i havna, "effekten er ødelagt etter landligge, du må smøre hele båten." Tja, Jotun sier jo i sin brosjyre for bruk av Non Stop: Sjøsettes innen 3 mnd, -- men hvordan kan de vite at akkurat 3 måneder er grensen. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 12.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2005 Ta litt spytt på fingeren og gni lett. Må du vaske fingeren etterpå hadde i hvertfall jeg hivd båten på vannet som den er. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 12.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2005 Ta litt spytt på fingeren og gni lett. Må du vaske fingeren etterpå hadde i hvertfall jeg hivd båten på vannet som den er. <{POST_SNAPBACK}> Men ikke slikk på fingeren igjen etterpå... Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 12.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2005 Hei. Men så får jeg beskjed i havna, "effekten er ødelagt etter landligge, du må smøre hele båten." hilsen haba <{POST_SNAPBACK}> Er utrolig nok noen som fortsatt lever i den troen. "Tja, Jotun sier jo i sin brosjyre for bruk av Non Stop: Sjøsettes innen 3 mnd, -- " Selvfølgelig kan ikke de skrive at det holder med å flekke over der hvor man kan se at det er blitt ett tynt lag eller at noe stoff har skallet av. Blikke solgt mange literene i året da vet du. Har de siste 4 årene kun flekket. Og det har overhodet ikke vært noe groing. PS. Har ikke brukt Jotun Non Stop. Men brukt Capt. Blakes som prduseres av Hempell og koster ca halvparten av de boksene som er merket Hempell. Følg rådet til Sigurd. OG FENIX og ha en behaglig vårpuss. Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 12.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2005 Jotun sier i sin prosjyre "alt om batpuss over og under vannlinjen" " Når du tar båten din opp ved sesongslutt, er det bare å ta en omgang med vannslangen og spyle rent. ......... Når våren kommer, legger du ganske enkelt på et nytt lag med NonStop. pass på at laget er tykt nok, så får begroingen aldri noen sjanse til å feste seg." Dermed har de solgt noen bokser til. Jeg valgte selv NonStop etter å ha behandlet båten med Antipest . Så når jeg tar båten opp til våren kan jeg bare spyle den ren og legge på et nytt lag med stoff....Jadaaa! Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Astor Svart 12.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2005 Astor ble ferdigstoffet mens varmen enda var i bakken. Altså i fjor høst. Dermed er jeg forskånet for å slite med tykt bunnstoff når jeg nå skal sjøsette like over påske. Gutta i havna, de som hiver opp og ut båtene, har en klar formening i dette med bunnstoff. Dermed sparer jeg meg for en drittjobb nå når det er iskaldt fra bakken. Fix ferdig til sjøsetting. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.