Jump to content

Draco 1800 Dc er det dobbel bunn i denne?


Hottenham

Recommended Posts

Nei det er ikke dobbelbunn i denne, kun skroget og innerliner, og den eneste tappepluggen sitter nederst på akterspeilet under drevet, og tapper det vannet som samler seg i bunn av motorrommet.

 

Sjekk alle lukene / skottene i gulvet foran (inne i kabinen), det er dreneringer der som skal lede vannet bakover, noen av hullene kan være tette.

Det er også en drenering mellom motorrommet og rommet der tanken ligger midt i båten, det kan også være at den er tett eller lignende.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har måtte tatt ut pumpa til trim flapsene da denne ikke gir mer enn ca 4V, jeg er usikker på om flapsa kan ha så mye å si da jeg ikke greier å få den i plan.

Motoren er en Penta AQ145, trodde denne skulle greie å få båten i plan uten flaps!!

Ikke noe vann som jeg kan se hverken forut eller akterut:(

Link to post
Share on other sites

Beste (og eneste helt riktige?)måten å stille tenningen på denne, er å justere fordeleren på sjøen med full gass & last (i gir og åpent farvann) - stille frem tenning til du får såvidt tenningsbank og litt tilbake.

Gjør det helst med ny bensin, da fjorårets eller eldre gjerne har endret seg og blitt "slappere"..

 

Kan være motvekter/lodd eller vakumstyrt fordeler - dette må også fungere som det skal ved tenningsinnstilling, og Solex 44 (?) forgasserne har sikkert godt av en rens og test av synkronisering.

 

Har en 1800 Daycab med samme motoren liggende, 290 drev - og ingen problemer å få den i plan. Har heller ikke trimtabs/-plan, kun powertrim.

Redigert av Kaffelars (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...