Hottenham Startet 3.Juli.2013 Del på Facebook Startet 3.Juli.2013 Noen som veit om det er dobbel bunn i denne båten evnt veit hvor tappepluggen sitter? Virker som den er full av vann da den ligger nesten under vann da jeg skal prøve å få den i plan. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Svart 3.Juli.2013 Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 (redigert) Nei det er ikke dobbelbunn i denne, kun skroget og innerliner, og den eneste tappepluggen sitter nederst på akterspeilet under drevet, og tapper det vannet som samler seg i bunn av motorrommet. Sjekk alle lukene / skottene i gulvet foran (inne i kabinen), det er dreneringer der som skal lede vannet bakover, noen av hullene kan være tette. Det er også en drenering mellom motorrommet og rommet der tanken ligger midt i båten, det kan også være at den er tett eller lignende. Redigert 3.Juli.2013 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hottenham Svart 3.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 Har måtte tatt ut pumpa til trim flapsene da denne ikke gir mer enn ca 4V, jeg er usikker på om flapsa kan ha så mye å si da jeg ikke greier å få den i plan. Motoren er en Penta AQ145, trodde denne skulle greie å få båten i plan uten flaps!! Ikke noe vann som jeg kan se hverken forut eller akterut:( Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Svart 3.Juli.2013 Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 AQ145 bør helt fint klare å få den båten i plan dersom motoren går slik den skal, utveksling på drevet er riktig osv. Kanskje på tide å sjekke propellen ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hottenham Svart 3.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 Mulig, men er rart da denne fint gikk i plan når trimtabs funket. Motor skal det ikke være noe prob med da denne er justert uten hverken for eller ettertenning(ca7 graders fortenning) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaffelars Svart 3.Juli.2013 Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 (redigert) Beste (og eneste helt riktige?)måten å stille tenningen på denne, er å justere fordeleren på sjøen med full gass & last (i gir og åpent farvann) - stille frem tenning til du får såvidt tenningsbank og litt tilbake. Gjør det helst med ny bensin, da fjorårets eller eldre gjerne har endret seg og blitt "slappere".. Kan være motvekter/lodd eller vakumstyrt fordeler - dette må også fungere som det skal ved tenningsinnstilling, og Solex 44 (?) forgasserne har sikkert godt av en rens og test av synkronisering. Har en 1800 Daycab med samme motoren liggende, 290 drev - og ingen problemer å få den i plan. Har heller ikke trimtabs/-plan, kun powertrim. Redigert 3.Juli.2013 av Kaffelars (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hottenham Svart 17.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2013 Da går hvertfall båten i plan igjen, jukset det til med slangeklemmer på trimflapsene så nå går den rett både med 1-4 personer:) Gjorde rein den gamle pumpe unit men der var dessverre El pumpa f....:( Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.