Jump to content

Edit History

paxo

paxo

Min erfaring (for det det måtte være verdt):

Når vår Citroen Xantia 2,1 diesel 1997mod. passerte ca. 300 000km

begynte den å jage på tomgang under bykjøring. Den var jevnlig

på service hver 10 000km, men verkstedet hadde ingen "kvikk fix"

å anbefale meg. Jeg prøvde da en flaske STP dieseldyserens og ble kvitt problemet.

Det hadde ikke kommet tilbake når jeg solgte bilen etter over 350 000km.

 

Ellers:

Vår Citroen Grand Picasso 1,6 diesel fikk stadige feilmeldinger på partikkelfilter

som kom og gikk. Den hadde da gått drøyt 200 000km tror jeg. Verkstedet

renset filteret for meg og det holdt en stund.

I Italia i 35 varmegrader og 140km/t kom det tilbake for så å forsvinne etter roligere

kjøring. Etter hjemkomst kom feilmeldingen ofte, også ved oppstart. Jeg prøvde da

STP partikkelfilterrens.

Feilmeldingene forsvant og hadde ikke kommet tilbake når jeg kvittet meg med

bilen etter 300 000km+ snaut tre år etterpå. Den var forøvrig til service hver 20 000km.

 

Ikke godt å si hvor virksomt det var, men for meg virket det etter hensikten.

Om en gammel rykende båtmotor blir bedre av dyserens, har jeg ingen formening om.

De lever et hardere liv enn en bilmotor og det er vel andre slitasjepunkter som også spiller en rolle.

P.S. ingen av bilene røyk eller brukte olje verken før eller etter "behandlingen".

paxo

paxo

Min erfaring (for det det måtte være verdt):

Når vår Citroen Xantia 2,1 diesel 1997mod. passerte ca. 300 000km

begynte den å jage på tomgang under bykjøring. Den var jevnlig

på service hver 10 000km, men verkstedet hadde ingen "kvikk fix"

å anbefale meg. Jeg prøvde da en flaske STP dieseldyserens og ble kvitt problemet.

Det hadde ikke kommet tilbake når jeg solgte bilen etter over 350 000km.

 

Ellers:

Vår Citroen Grand Picasso fikk stadige feilmeldinger på partikkelfilter

som kom og gikk. Den hadde da gått drøyt 200 000km tror jeg. Verkstedet

renset filteret for meg og det holdt en stund.

I Italia i 35 varmegrader og 140km/t kom det tilbake for så å forsvinne etter roligere

kjøring. Etter hjemkomst kom feilmeldingen ofte, også ved oppstart. Jeg prøvde da

STP partikkelfilterrens.

Feilmeldingene forsvant og hadde ikke kommet tilbake når jeg kvittet meg med

bilen etter 300 000km+ snaut tre år etterpå. Den var forøvrig til service hver 20 000km.

 

Ikke godt å si hvor virksomt det var, men for meg virket det etter hensikten.

Om en gammel rykende båtmotor blir bedre av dyserens, har jeg ingen formening om.

De lever et hardere liv enn en bilmotor og det er vel andre slitasjepunkter som også spiller en rolle.

P.S. ingen av bilene røyk eller brukte olje verken før eller etter "behandlingen".



×
×
  • Create New...