Jump to content

Draco 1800DC hekkagregat som ikke går opp


Hottenham

Recommended Posts

Det er ikke noe innslag, akselen ut til drevet roterer alltid like fort som motoren.

Clutchen sitter normalt i drevet, og de fleste drev har et kon som sitter i det øvre huset, men ikke alle, så du må nesten gjøre som Moyja sier, poste hvilket drev det er snakk om ?

Link to post
Share on other sites

Mulig jeg har formulert meg helt feil her.

Problemet er at jeg ikke får kjørt hekkagregatet hverken opp eller ned(står helt nede nå)

Motoren som styrer dette som er prob.

Høres ut som det er er et innslag som slår inn når jeg prøver å heise hekkagregatet men får lissom en slurrelyd.

Ikke sikkert dette hjalp dere stort men hehe

Link to post
Share on other sites

Vi må fortsatt vite hvilket drev det er snakk om, da det er forskjellige typer tilt / trim på forskjellige drev.

 

Gamle AQ drev har for eksempel bare en elektrisk motor og en gjenget stang som løfter drevet, mens nyere AQ drev og MerCruiser drev har diverse typer hydraulisk trim, og den båten kom med litt av hvert så det er umulig å vite hva problemet er når man ikke engang vet hva slags tilt / trim system det er snakk om.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Draco 1800 kom ofte med den gamle typen Volvo AQ drev (250 -> 280), og da er det elektrisk motor.

 

Dersom det er elektrisk motor, så er det en slags clutch i tiltmotoren som kan strammes ved å skru til den øverste aluminiumsfargede delen på tiltmotoren litt mer.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...