Jump to content

Status på Nordvestlandet

Trophy

Recommended Posts

Så på NK båten passere Stad ca 09.00 og det såg ikkje så gale ut...fikk lyst til å gå, men holder oss til planen og går innover til Sæbø for å få litt varme og så følger e med på linken din volfro. Vil ha bølgevarsel under 2m. God ferie

PS. sleng på noen oppdateringer fra "nord" så vi holder tråden igang og kanskje flere legger inn rapporter :thumbsup: og bilder hadde vært kjekt

Maxum 4100 scb, Chenette III

Hvor Nordvestlandet starter og stopper legg eg meg ikke bort i.......

Traff denne lille tassen i Vigrafjorden.

bilde

Ikke akkurat noe vær for seiling men det er jo vakkert.

Harøya i solnedgang.

bilde

2 stk. nye Bavaria 42 vision på hentetur, til Kr. sund trur eg?

Sabla dryge båter.

Bilde tatt på Finnøy gjestehavn som førøvrig er meget bra.

bilde

På Håholmen ser det ut til å gå nedover med båtlivet da 2 stk. sjøfly har inntatt arenaen.

Oppblåsbare pontonger med PE under skal gjøre susen sier karene fra Ålesund.

Eg foretrekker fremdeles GRP som det heter på fint.

Vikingskip, oceanis 411 og noe med vinger, var visstnok bare en tredjedel av båtprisen min så kanskje noe å tenke på?
bilde

Framnes fra Kr. sund ser ut til å ha fått seg en skikkelig vårpuss, ikke minst treverket såg nytt ut.

bilde

Ikke noe å si på solnedgangen her heller. (Kr. sund foruten grunn)

bilde

Snartur innom Grip fyr som vi gjerne skulle ha stoppet lengre på.(formodentlig gjestebryggen i bakgrunnen+ ved kai?)

bilde

Kraftverket (diesel) hører man over hele øyen og det skal vistnok ikke merkes etter en stund.

bilde

Og det kan muligens virke som tiden har stått stille en stund, eller så er det høgaktuellt? snart valg...

bilde

Så videre til Dyrnesvåg for besøk av slekt. Går å ligge på utsiden av brygge + midt på.

+ det er en liten gjestehavn litt lenger sør for innseilingen, Råket eller noe i den retning.

bilde

Veiholmen var jo vakkert, men været var ikke på vår side.

15-18 m.sek. med vind, men havna er jo godt skjerma så det gjekk fint.

Hadde planer om Sula etc. men får sjå om det blir noe på returen?

bilde

Smøla tvinga meg til motvillig å legge rutene på forhånd.

bilde

Fin seilas i dag til Lervågen på Hitra.

bilde

Trass i at vinden forsøkte å slokke grillen i dag så spakna det på kvelden like rakst som det friskna på.

Lervågen gjestebrygge (Fillan Hitra) i kveld.

bilde

Nå er du vel nøgd Trophy? God tur forresten.

Hører vinden tar seg opp igjen, får gå og lalle.

Muligens Tr. hjem i morgen visst været står oss bi?

Så at det var svært mange båter som gikk innover gjennom Vegsundet i går.

Kjekt å se at Sæbø sin gjestehavn er godt besøkt. Nye eiere av hotellet. Er det stille og rolig i havna der, eller er det fest, sang og gauling utover natta? -Synes jeg så et oppslag der om ro i havna og fokus på det.

Når du først er der inne i Hjørundfjorden, så er det vel på sin plass med et besøk i gjestehavna inne ved Øye. Fint å gå tur i bygda og om du har med litt robuste joggesko/ tursko så er en tur opp på Slogen perfekt, men da må man starte på formiddagen å gå.

Union hotell Øye er verdt et besøk. Etter utsjekk så er det mulig å gå omkring inne i hotellet og se på rommene når dørene står åpne. Veldig pent og minner om en tid hvor geistlige kom til Sunnmøre for å bestige topper.

Det blir ikke noe særlig båtliv på meg for tiden. Mye jobbings. Skal forsøke å ta båten på land noen dager nå for diverse arbeid.

Ellers rusler jeg meg ofte en tur i Brosundet. På hverdager er det store mengder seilbåter ved gjestebryggene,- turseilere langs kysten. Får inntrykk av at der er mere utenlandske seilbåter i år enn tidligere. Mange båter fra Tyskland, Nederland, Sverige, Danmark, samt USA, NZ, Australia mm. Men å ligge der i helgene er utelukket pga at det nesten alltid er fest og høy musikk fra 2-3 båter. Så noen fortvile ansikt i går kveld. Ved anlegget ved Skateflua, sommerbryggene, er det veldig mye sjø når det blåser, slik som i går. Har lagt der en gang med havbølger som kommer inn, og det er ikke sjans å få ro i kroppen.

Roligste plassen i Brosundet er egentlig halvdelen nærmest Redningsselskapet. Der er det ofte stille i båtene. Bare så leit at Havnevesenet har reservert en stor del av bryggeanlegget til reiseselskapet 62Nord og at en havnevesenets arbeidsbåt ligger innerst mot RS.

Ellers vil jeg jo reklamere litt for anlegget til Ålesund Seilforening i Borgundfjorden. Jeg tror de har fått opp gjesteanlegget inne i bukta, ikke bare den store betongbrygga ytterst. Tror det er både vann og strøm innerst nå. Kjekt å gå med jolla rundt holmene samt et tur inn til Langevåg.

Redigert av Eureka (see edit history)

Noen fine dager inne i Storfjorden før helga. Men på lørdag kom dritværet, og behov for ny plan. Hele Vestlandet er preget av dårlige meldinger kommende uke. Hat derfor tatt landligge, og pakker unger og klær opp i blien og kjører til Østlandet. Så får jeg gå der noen dager og savne båt :smiley: og håpe at det ordner seg med været igjen. Den yngste på 14 år har lagt ned veto mot langtur. Kom vel egentlig ikke som noe sjokk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...