Geir Øistein Startet 4.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2013 (redigert) Hei dere! Er det en Mercury eier i dette vidstrakt land som kan fortelle meg detaljert hva jeg skal gjøre, og hva jeg gjør galt når jeg forsøker å justere trimvinkelen på SmartCraft instrumentene i båten. Har ringt og skrevet mail til en rekke Mercury forhandlere, men ikke snakk om å få hjelp. Måtte bytte fartsmåler og turteller p.g.a. sprekker i glassene. Motoren er en Verado 150 HK 2010 mod. Overføring av data til de nye instrumentene gikk greit, men visning på motortrimmen og enkelte andre ting ble borte. Er ikke spesielt god i engelsk, men har nå "stavet" meg gjennom veiledningene så godt jeg kan. Eget instrument for visning av trimvinkel lå på tallet 2 tidligere ved max uttrim. (Se bilde av instrument nede til høyre). Nå etter å ha forsøkt kalibrering havner jeg på tallet 6 ved max trim. Jeg hoppet over "high resolution trim" og "trim popup", og gikk rett på "trim calibration 1" Lagret så når motoren er helt nedtrimmet, neste når motoren akkurat er øverst på trimstag, og siste når motoren er opp tiltet. På grunn av kalesje luke får jeg ikke motoren riktig helt opp. Det er tydelig at jeg gjør noe feil her i forbindelse de forskjellige posisjonene jeg lagrer i. skulle jeg brukt "high resolution trim"? Aner ikke hva det er en gang! Noen som kan hjelpe? MVH Geir Øistein Karlsen Redigert 4.Juli.2013 av Geir Øistein (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 7.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2013 Min viser 4,8 på maks trim. Husker ikke helt hvordan stile inn, men fins manual på mercury sine hjemmesider. http://www.mercurymarine.com/media/mercury/documents/SmartCraft_Gauges_Owners_Guide.pdf Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Geir Øistein Svart 13.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 Takker for den! Fikk omsider kontakt med båtsenteret, som sier at motoren først skal trimmes helt ned. Så helt opp. Deretter kommer denne "transportstillingen". En sier at det er samme som maks ut trim ved kjøring, en annen sier jeg skal tilte opp motoren til kjølevannsinntak akkurat så vidt er under vann. Nå har vi fått det typiske nordlandsværet her opp, så det er vel flaks vis jeg får prøvd mer i år, hehe... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.