Time Out 1 Startet 4.Juli.2013 Del på Facebook Startet 4.Juli.2013 Hei Har lekkasje på vår dekksluke.noen som har utført tetting på slike? Lekkasjen er mellom glass og ramme Sitér dette innlegget Time out Link to post
avmønstret5 Svart 4.Juli.2013 Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 Den bør demonteres og pakkes om. Nødtettning = vaselin. Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 4.Juli.2013 Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 Pakkes om, pettersand - mener du ny gummipakning? Jeg har samme problemet på Prelude. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 Vet ikke om det er fagfolk på slikt her på berget. Jeg har fått montert nytt glass og pakket om alle mine luker, men det var i Tyrkia så det hjelper vel deg ikke så mye. Mulighetrne her er vel en prat med en dyktig glassmester tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 Kanskje like greit å sette inn komplett ny luke. Ikke så moro med drypping i køya... Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 Skjær rundt glasset med tapetkniv Bend deretter glasset ut gjør rent rundt kanten ha maskeringsteip rundt lukekarm og glass Ha rikelig med Biltemas rutetettning rundt aluminiumskarmen press ruten ned igjen skrap av overflødig masse med en sparkelskje. Dette har jeg gjort og mine takluker har vært pottetette etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 (redigert) Tok ut selve plexiglasset i noen av lukene mine, fjernet den gamle gummipakningen, rengjor godt og limte dem fast igjen med fugemasse. Enkelte luker fikk ny plexi da de gamle var sprukket opp. Gjerne et alternativ hvis du vil ha det gjort billig. Lekker ikke, ser pent ut (hvis man gjør det skikkelig) og gir luka mange nye år Red: Salomon kom meg i forkjøpet der, men ja, akkurat slik kan det gjøres Redigert 5.Juli.2013 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 http://minbaad.dk/nyhed/archive/2010/27/august/article/skift-din-gamle-daeksluge-ud-med-en-frisk/?cHash=094dc5dda3e439e1fda7b2acc670c016 Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 (redigert) Ha rikelig med Biltemas rutetettning rundt aluminiumskarmen press ruten ned igjen skrap av overflødig masse med en sparkelskje. Siden Biltema ikke har noe produkt som heter "rutetetting", kanskje du kan fortelle hva du egentlig mener? Kanskje like greit å sette inn komplett ny luke. Ikke så moro med drypping i køya... Bruke 4000,- i stedet for 99,- mener du? Enklere å lime om glasset enn å bytte hele luka. Og veldig mye billigere... Redigert 5.Juli.2013 av H-35 (see edit history) Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Goodwill Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 Bruke 4000,- i stedet for 99,- mener du? Enklere å lime om glasset enn å bytte hele luka. Og veldig mye billigere... Ja, hvis det er så enkelt så er jeg enig. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 Biltema vindusrutetetning eller Biltema marintetning gjør jobben. Selv brukte jeg den siste, såvidt jeg husker. Koster ikke rare summen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.