Jump to content

Taylor dekksluke rund,lekkasje

Time Out 1

Recommended Posts

Skjær rundt glasset med tapetkniv Bend deretter glasset ut gjør rent rundt kanten ha maskeringsteip rundt lukekarm og glass Ha rikelig med Biltemas rutetettning rundt aluminiumskarmen press ruten ned igjen skrap av overflødig masse med en sparkelskje. Dette har jeg gjort og mine takluker har vært pottetette etterpå.

Tok ut selve plexiglasset i noen av lukene mine, fjernet den gamle gummipakningen, rengjor godt og limte dem fast igjen med fugemasse. Enkelte luker fikk ny plexi da de gamle var sprukket opp. Gjerne et alternativ hvis du vil ha det gjort billig. Lekker ikke, ser pent ut (hvis man gjør det skikkelig) og gir luka mange nye år :smiley:

Red: Salomon kom meg i forkjøpet der, men ja, akkurat slik kan det gjøres :thumbsup:

Redigert av Hakkannen (see edit history)

Ha rikelig med Biltemas rutetettning rundt aluminiumskarmen press ruten ned igjen skrap av overflødig masse med en sparkelskje.

Siden Biltema ikke har noe produkt som heter "rutetetting", kanskje du kan fortelle hva du egentlig mener? :smiley:

Kanskje like greit å sette inn komplett ny luke. Ikke så moro med drypping i køya...

Bruke 4000,- i stedet for 99,- mener du? Enklere å lime om glasset enn å bytte hele luka. Og veldig mye billigere...

Redigert av H-35 (see edit history)

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...