Tomkjoel Startet 4.Juli.2013 Del på Facebook Startet 4.Juli.2013 Hei Har et problem som forvirrer leg litt..... Kjøpte ny dynamo i fjor da jeg trodde den som sto i min nye, brukte båt var dårlig.. Den nye lader stort sett greit men etter utallige reparasjoner på motoren har jeg nå kommet dit hvor jeg stoler litt mer på den og da dukker "problemet" opp.. Når jeg drar på litt og går over ca 2000 rpm hender det rett som det er at dynamo slutter å lade. Spenningen ligger på 14,10-14,4 for så å falle til 12,7.. Hvis jeg stopper motoren og starter med en gang så lader den igjen på 14,10-14,40 V... Kjører med et multimeter på batteribanken for å holde litt øye med det så målinger er nok reelle. Noen som har noen tips??? Sånn rett før ferien...:) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Juli.2013 Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 Jeg ville sjekket at kileremmen er stram nok og ikke slurer ved høye turtall. Men dersom turtelleren din henter signal fra W-uttak på dynamoen, ville den også svikte. Jeg henter signal et helt annet sted, og har du det også slik, så sjekk reimen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Dinamo Svart 4.Juli.2013 Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 Mine tanker om dette går i baner som at kanskje børstene går tregt i holderne sine, og / eller om det er kast i sleperingene (ringene som børstene har kontakt med) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Juli.2013 Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 Varmgang i dynamo? Sitér dette innlegget Link to post
Tomkjoel Svart 4.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 Lars H.: Ville den ikke da begynne å lade igjen når jeg drar ned turtallet? Men jeg må fysisk stoppe den og starte igjen.. Regimene kjennes forøvrig stramme nok ut.. Det første jeg sjekket;) Dinamo: På en dynamo som har gått 8-10 timer? Hvordan sjekker jeg dette? Takk for hjelpen;) Bitteliten: Lader ved oppstart umiddelbart.. Hvorfor varmegang/hva kan forårsake det? For stram reim? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Juli.2013 Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 (redigert) Mye kull inni, stam reim, slitt dynamo. Er kulelageret på "kjølevifta" på dynamo ok? Defekt laderegulator? Redigert 4.Juli.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dykkelars Svart 4.Juli.2013 Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 Eg ville sjekka reima, då kan væra reima "spinn" og ikkje fæ feste på høgt rpm. Prøv multimeter rett på dynamoa og sjå om då kjem lading att på lågt rpm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.