Jump to content

Koble spenning og svinger til Eagle Fish 128

oes

Recommended Posts

Hei,

Takk for info. ang. manual til ekkoloddet. Kunne dessverre ikke finne ut hvilke pinner som var til power/transduser.

Jeg har ikke den gamle pluggen som ver montert på transduser-kabelen så jeg har ikke peiling på hva som er hva.

Jeg leste aldri manualen, så dersom du ikke fant noe der var det til lite hjelp. Da ville jeg sendt en mail til Eagle og spurt dem hvordan disse skal kobles. De kan sikkert fortelle deg dette, og kanskje også sende deg en ny plugg i posten?

Lykke til

Mvh

Ludde

Hilsen Ludde

Ring Sleipner Motor 69300060.

Strømkabel (kort) kommer ut fra pluggen sammen med svingerkabel. Tror du kan få en kort variant (skjøtestykke/overgang) der du har 2 plugger og ledninger for tilkobling til strøm.

Hva er skjedd med orginalsvinger m/plugg?

Vet ikke hva som er skjedd med den gamle pluggen. Jeg har aldri hatt ekko-loddet montert. Vet ikke om svingeren jeg har passer engang. Men det kan være forsøket vært å prøve!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Forstår jeg deg rett så har du en svinger, men ikke den orginale til dette ekkoloddet. På den orginale er nemlig svingerkabel og strømkabel i samme plugg. Har du feil svinger så passer ikke pluggen sannsynligvis. Den er kodet med tappen i midten av kontakten. Se ditt bilde.

Hvis du har en annen Eagle eller Lowrance svinger så mener jeg at det kan finnes en overgangskabel for ditt ekkolodd til den. Nyere svingere ble levert med sort plugg m/gummiringer (o-ring) som skal trykkes rett inn. De eldre ble levert med grå plugg som skulle trykkes inn og skrues ca 1/4 omdr.

På de større modellene er det 2 plugger, en for svinger og en for strøm.

Hvis du ikke har Eagle/Lowrance svinger så ikke prøv noe annet. Kjøp deg da heller en ny svinger som inkluderer svingerkabel og strømkabel inn til samme plugg som passer rett inn i ditt ekkolodd.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...