Hans Kristensen Startet 5.Juli.2013 Del på Facebook Startet 5.Juli.2013 Hei Jeg overveier at kjøpe en 24 fot Marieholm båt med en Volvo AQ130 motor. Den er oppgitt til 13 knob maks fart. Er det ikke veldig lite? Hvor fut bør en båt av denne størrelse kunne seile med denne motortype? Mvh Hans Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 Hei Hans, min 24' står oppført med ca 25 knop, men det klarer den aldri. Kanskje jeg får den opp i 19 knop, men da er det ubehagelig og motor må presse hele fjorden forran seg. Jeg har hatt en slik motor og 24' og det beste er å ligge i 7-9 knop. 13 knop er nok kanskje maks iht tilstanden på motor og båt. Sitér dette innlegget Link to post
Hans Kristensen Svart 5.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 Du har nok rett, takk. Jeg får prøve seile den og sjekke motorgang + fart Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.