bavariaeier Startet 5.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2013 Som dere ser av andre tråder har vi problemer med en forhandler (og importør) så desverre ikke klarer å ordne opp i at båten ikke går som den skal etter å ha byttet til kliss ny motor. I dag skulle vi hente båten etter at det (som ventet) ikke nyttet å bytte drev. At båten etter å ha vært på verksted i månedsvis er skitten og fæl er selvsagt greit. Ellers synes jeg det er litt dårlig (men i grunn en bagatell det også) at båten ble levert med ca 100 liter bensin på tanken, men er skåla tom når vi skal hente den. (Motor stoppet da vi skulle kjøre ) Fikk låne jerrykanner slik at vi kunne kjøre med bil og kjøpe bensin. Verre er det at båten tydeligvis har fått juling i sjøen. Verst er at luke i baugen er knust. Denne regner jeg med det koster en del å bytte. En rekke andre ting tyder på det samme. Iogfor seg bagateller, men det sier jo litt om saken: Fenderholder i siden (babord) løsnet. (Skruer lå på dørken. Feilen i seg selv ordner jeg enkelt selv) Feste til plotter er løsnet så plotter dingler i stømkabelen. (Feilen i seg selv ordner jeg enkelt selv) Motorromsvifte var falt av og slang i bunn (den fikk vi forhandler til å feste før vi dro) I tillegg var del av sete som var løst nå falt helt av. (Denne var riktignok ganske løs og dårlig fra før, så det må vi vel regne med) For å sette prikken og "i" en så lå motordekselet igjen på kaien! (Det fikk vi også verkstedet til å montere selv om han helst skulle hjem til middag) Det aller verste - men som gikk bra, takket være at vi heldigvis peilet oljen og oppdaget det - var at motor var såogsi tom for olje. Det var såvidt det var olje i bunn på peilepinnen. (mao nivået var LANGT under minimum). (Forhandler hadde en teori om at motoren ville gå bedre med mindre olje - men nå var altså ikke nivået på minimum, men langt langt under) Sitér dette innlegget Link to post
Tango Kilo Svart 5.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2013 Dette holder ikke, har du levert båten for motorskifte, satt bort all jobben, skal du ha den tilbake nøkkelklar. Sitér dette innlegget Link to post
bavariaeier Svart 5.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2013 Ja, det synes jeg også. Motor ble byttet i mars.... Ellers stod det en jumpstarter på kaien og ganske så riktig, båten hadde vært tom for strøm. Spesielt kjedelig siden batteriet er kliss nytt..... (Nå skal det til deres unnskyldning nevnes at strømmen til plotteren ikke brytes av hovedstrømbryteren...) Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 6.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2013 Jøss, er det mulig. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Kenneth 81 Svart 6.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2013 At det går ann.... Med så mye tull og rot som man leser om både på forum og i media, så begynner jeg å få kronisk skrekk for båtbransjen.... Neste båten får bli så enkel at jeg kan fikse alt på den selv... Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
gjeldfri Svart 6.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2013 Og da synes jeg at navn på verksted og forhandler bør deles, så vi andre kan unngå dem. Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 6.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2013 Så han mente å få 10 knop mer med lite olje på motoren? Hm...... Et lite spørsmål. Nevnte forhandler noe om innkjøringsperiode da du fikk igjen båten etter installasjon av ny motor? Sitér dette innlegget Link to post
Pescador1 Svart 7.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2013 Og da synes jeg at navn på verksted og forhandler bør deles, så vi andre kan unngå dem. + 10 !! Hvorfor skal det være så vanskelig å komme med navn til disse som gjør 1 så dårlig jobb?? Jeg selv stoler mindre og mindre på bransjen ... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.