spiderbob Startet 5.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2013 Hei! Engbo ankervinsjen trakk inn bare et par meter før den stoppet i dag og jeg endte med å måtte dra opp tauet og dreggen selv. Uansett hvilke knapper jeg trykte på var det ingen reaksjon, slo strømmen av og på, heller ingenting, men det var alltid lys i kontrollpanelet til vinsjen. Det var ingen reaksjon fra fjernkontrollen heller. Jeg la til en brygge litt senere og prøvde igjen, først trykte jeg på rød knapp for å sleppe ut anker, så på gul for å dra inn og da plutselig var det reaksjon og alt fungerte tilsynelatende helt fint igjen. Jeg har liten erfaring med denne vinsjen så har ikke peiling på hva dette kan være. Noen som har noen ideer til feilsøking? Opplevde forøvring noe lignende med baugpropell en gang, helt død... surret rundt i båten og sjekket alt, og alt så bra ut, og etter litt var det plutselig liv igjen. Kan det være dårlig spenning på et eller fler av batteriene som gjør dette? Skal det være greit så lenge måler viser over 12v? Sitér dette innlegget Link to post
GURIMALLA Svart 6.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2013 Hvilken type Engbo har du? Du må nok måle strømmen direkte på batteriet med multimeter og da skal strømmen ved hvilespenning være på nesten 13v når batteriet er fullt. Har du sjekket sikringen? Mulig du må resette og aktivere elektronikken igjen hvis strømmen har vært for lav. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 6.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2013 Har opplevd det en gang selv da var det lav spenning ..ventet bare litt med motoren i gang så kom den Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
torbi Svart 29.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2013 På min engbo vinsj 40, når eg trykker rød knapp går den ned og automatisk sakte opp ( til anker feste på bunnen), men når eg trykker på guleknapp går den ikke fort opp, lurer på om det er galt med reeler.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.