Jump to content

Engbovinsj stoppet når anker skulle trekkes inn

spiderbob

Recommended Posts

Hei!

Engbo ankervinsjen trakk inn bare et par meter før den stoppet i dag og jeg endte med å måtte dra opp tauet og dreggen selv. Uansett hvilke knapper jeg trykte på var det ingen reaksjon, slo strømmen av og på, heller ingenting, men det var alltid lys i kontrollpanelet til vinsjen. Det var ingen reaksjon fra fjernkontrollen heller.

Jeg la til en brygge litt senere og prøvde igjen, først trykte jeg på rød knapp for å sleppe ut anker, så på gul for å dra inn og da plutselig var det reaksjon og alt fungerte tilsynelatende helt fint igjen. Jeg har liten erfaring med denne vinsjen så har ikke peiling på hva dette kan være.

Noen som har noen ideer til feilsøking? Opplevde forøvring noe lignende med baugpropell en gang, helt død... surret rundt i båten og sjekket alt, og alt så bra ut, og etter litt var det plutselig liv igjen. Kan det være dårlig spenning på et eller fler av batteriene som gjør dette?

Skal det være greit så lenge måler viser over 12v?

• 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...