Popeye70 Startet 6.Juli.2013 Del på Facebook Startet 6.Juli.2013 Hallo. Vi ligger nå i Stavern med to barn på 3 og 7 (om en uke) år ombord. Den opprinnelige planen var å gå ned svenskekysten, men nå lurer vi på om vi skal sikte på norskekysten i stedet. Er det noen som har gode tips til barnevennlige havner nedover langs norskekysten? Forslag om både uthavner og organiserte gjestehavner tas imot med takk. Vi har noen havner på blokka, men er veldig åpne for innspill. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Roger jo Svart 6.Juli.2013 Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 Flyte brygga på Langøya tvers over for Langesund, er det kuer å se, fine sandstrender på nordenden av øya. Flere perler her http://www.stathellebatforening.no/?page_id=493 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
littmild Svart 6.Juli.2013 Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 Jomfruland er fint for barn, stor sandstrand, mulighet for å se utsikten fra det gamle(lille) fyret, gårder med forskjellige dyr osv.. Er også mange fine uthavner i Kragerøskjærgården. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
VannTro Svart 6.Juli.2013 Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 (redigert) Østre Bolæren er "barne-havn" deluxe ! Det er er vann og strøm og gode havneforhold. De som frekventerer denne havnen er stille og rolige folk som ikke bedriver flatfyll. På land er det store grass-sletter hvor barna kan utfolder seg og det er en kiosk men is og brus. Oppe ved restauranten er det fotballbane og øya har masse turstier som leder til installasjonene fra den gang det var et kystfort. Her er informasjonsside om Østre Bolæren : http://bolerne.vfk.no/ Siden du nå ligger i Stavern ville jeg gått ut på nordsiden av Torkildsøy(du ser båtene der fra Stavern). Det er ganske stor brygge der med grassplen ved siden av. En liten strand er det der også. På Citadelløya rett vest av Torkildsøy holder Kruttårnteateret til og der er det forestillinger hver kveld. Her kan du lese litt om hva som skjer i Stavern i sommer: http://gladedageristavern.no/index.php Redigert 6.Juli.2013 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Popeye70 Svart 6.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 Takk for svar så langt. Jeg burde nok presisere at vi reiser fra Oslo, og er godt kjent ned til og med Østre Bolærne. Jentene stortrives på både Oscarsborg og Ø. Bolærne, men nå som vi utvider vår horisont og beveger oss sør for Bolærne med kurs for Kristiansand trenger vi tips. Jomfruland skal vi nok innom, kona vil dit. Vi får se med Langesund, det får i så fall bli på returen nordover for ikke å bruke alt for lang tid på vei sørover. Igjen, takk for tilbakemeldinger. Vi er mottakelige for flere tips, så ikke nøl med å skrive. :-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Juli.2013 Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 Synes dere bør prøve å få med dere Sandøya og småholmene på utsiden, Hå holmene. Det ligger rett etter Lyngør når du kommer østfra. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
egilwh Svart 6.Juli.2013 Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 Kragerø gjestehavn, den inne bak Gunnarsholmen er fin for barn. Både sandstrand og barnebasseng. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
MaSa Svart 6.Juli.2013 Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 Finnøya,breibukta,perleporten i Risør . Furøya ved tvedestrand. Sørlandet feriesenter hvor vi ligger nå . Utfor Risør Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
BeetleBug Svart 6.Juli.2013 Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 (redigert) "Finnøya,breibukta,perleporten i Risør . Furøya ved tvedestrand. Sørlandet feriesenter hvor vi ligger nå . Utfor Risør" x2 Hva med Øysang? Slipp anker i kilen (26 meter masthøyde) nyt stillheten, ta landets eldste treferge inn til Risør og spis landets beste soft is. Eller du kan be Øysangferga frakte dere til Lille Danmark og nyt stranda der, de plukker dere opp når dere har fått nok og vinker fra fergekaia. Er været dårlig så er Den Lille Dyrehage i Brokeland er populær blant barn, og voksne, i alle aldre. Jeg mener også at gjestebrygga til Kragerø Spa og Resort er vel verdt et besøk. Flere basseng, ballbaner, klatrevegg, volleyball, strand, dusjer, is, servering... Et kai anlegg som jeg mener er vel verdt et besøkt. Send kona opp til hotellet for en spabehandling og ta barna med til bassenganlegget til hotellet - innertier. Eller ta buss til Hest i Villmark (ca 10 min fra Kragerø Spa og Resort) og ta en ridetur. Kombo: Kragerø Spa og resort - Øysang og Risør - Perleporten - Lyngør - Arendal - Kristiansand og dyreparken. Mvh BB Redigert 6.Juli.2013 av BeetleBug (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 6.Juli.2013 Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 Badeland i Langesund er gull i drittvær. svenner er flott, det er vel til og med en badestrand der, hvis det kvalifiserer til barnevennlig. jeg vet jeg ville likt meg der som 7åring. på jomfruland kan man gå kveldstur og se etter draugen (Kittelsen)! Det slår vel Mattis-kløfta i Fjellbacka? Lengre enn Lyngør har jeg ikke vært med båt. Lyngør er veldig fint, men kanskje ikke så spennende for barn? Jeg ville stoppa der uansett så får de kjeda seg litt, det er visst så bra for karakteren ... god tur, jeg drar om en uke :) Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 7.Juli.2013 Del på Facebook Svart 7.Juli.2013 Du kommer nok ikke unna Finnøya ved Risør... Liten stille bukt med anlagt strand, fotballbane, store brygger, liten "kanal" og rolig vann som sikkert er spennende for 7-åringen å ro/kjøre jolla, kiosk... Masse andre barn å leke med! Hærlig sted for hele familien. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 7.Juli.2013 Del på Facebook Svart 7.Juli.2013 Tror "bremsen" her er 3-åringen. De er ikke kjent for å være de mest stødige på glatte svaberg...... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.