Jump to content

Da er visst mine bilder fritt vilt til Finn-annonser, bruk egne!


Kjetil1

Recommended Posts

Så lenge det opplyses om at bildet er en illustrasjon/lånt bilde og ikke av båten som er til salg så bør det være ok. Båten i fart f.eks er kanskje vanskelig å ta selv. Men interiørdetajer er selvfølgelig meningsløst å hente fra andre båter enn den aktuelle som er til salgs.

 

KK

Redigert av KongKing (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg oppdaget i dag at båten jeg solgte tidligere i år er til salgs igjen nå. I Finn-annonsen er det utelukkende brukt bildene fra min annonse fra den gangen jeg solgte. Den nye eieren har ikke tatt/lagt inn ett eneste bilde selv. Disse bildene brukte jeg mye tid på da jeg tok dem, og resultatet ble meget bra (synes jeg selv, og tydeligvis den nye eieren/selgeren). Bildene brukes jo helt klart nå til markedsføring og til å få en så høy pris som mulig for båten - nå forlanges det faktisk en høyere pris enn når jeg solgte, så jeg synes det er ganske sleipt av selgeren å bare legge ut mine bilder. Tror ikke at jeg kommer til å gjøre noen sak ut av dette eller gidder å krangle med selger, bare synes det er irriterende å ta denne lettvinte løsningen...

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en samme opplevelse når det gjelder annonser i et musikkblad. Kikka etter et spesifikt gitarmerke og der fant jeg bilde av min egen, som jeg hadde hatt til salgs for noen år siden.. fikk ikke det jeg ville ha for den ,så jeg trakk anonnsen. Dette var en one off custom built, så da synes jeg det er sylfrekt å bruke mitt bilde.. sendte melding til fyren og ba han fjerne bildet straks... fikk ikke noe svar men dagen etter var bildet bortte.. En kjenning hadde en Chevrolet Thao firmabil, og kikka på annonser en gang og så sin egen bil tilsalgs.. det er ikke spessielt hyggelig

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Jeg oppdaget i dag at båten jeg solgte tidligere i år er til salgs igjen nå. I Finn-annonsen er det utelukkende brukt bildene fra min annonse fra den gangen jeg solgte.

Jeg hadde nok i et slikt tilfelle rapportert annonsen til Finn, og gitt selger beskjed om at slikt ikke er akseptabelt. Skal han tjene på salget får han jammen gidde og ta egne bilder.

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...