Jump to content

Lastebåt senket båter og ødela brygge i Levanger

arkmarin

Recommended Posts

Her var det en del motstridende opplysninger - kan jeg anta at dette er basert på kjennskap til saken, og at motstridende innlegg baserer seg på synsing på bakgrunn av artikkel og videosnutt?

... så kan man undre seg på om slepebåten har fått god nok informasjon om at båten hadde planer om å snu ...

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

• 3 uker senere...

Her var det en del motstridende opplysninger - kan jeg anta at dette er basert på kjennskap til saken, og at motstridende innlegg baserer seg på synsing på bakgrunn av artikkel og videosnutt?

Jeg seilte inn til Levanger tidligere på dagen. Da leste vi navnet "Cyprus Cement" på akteren til båten (ved kai).

Vi la til kai og dro for å handle. Da vi kom tilbake, hadde den snudd (og gikk glipp av selve hendelsen :headbang: .

Ikke noe synsing, vi så båten før, og etter...

Jeg seilte inn til Levanger tidligere på dagen. Da leste vi navnet "Cyprus Cement" på akteren til båten (ved kai).

Du så den ligge fortøyd med hekken ut og BB side mot brygga. arkmarin så den bakke inn i havna slik at den ble liggende med hekken mot land og SB side mot brygga. Én av dere husker dårlig ;-)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Husker nok ganske bra. Vi diskuterte også livåt løsningen som sitter bak på skipet.
Den bakket antagelig inn mot sundet (mot nesset) og ble tatt av strømmen slik at hekken drev mot marinaen. Derav ligger slepebåten fortsatt på SB side, siden den ble med rundt da CC ble snudd.
På videone (Adressa.no) ser vi at vannstrømmen fra propellen går bakover, dvs. Cyprus Cement forsøker å gå forover, men blir drevet mot båtene av sterk tidevannstrøm.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...