Jump to content

Musto seilklær på tilbud, Gmax.


Eureka

Recommended Posts

Tenke jeg skulle spre ordet, forhåpentligvis ikke for sent, om at Musto seilklær er på tilbud hos G-max. Usikker på om det varer denne uken også.

 

Kjøpte meg Musto MPX Offshore bukse og jakke sist lørdag med 50%. Var innom der på fredagen og oppdaget til min forargrelse at det var satt ytterligere ned til 70%. Men den store oppturen var at jeg fikk tilbake differansen da jeg viste frem kvitteringen. ( fikk tilbake 2000 kroner)

 

1300 kr for MPX Bukse og 1700 for jakka.

 

HPX Ocean var også på 70% og jeg vurderte sterkt å kjøpe det i stede for Offshore.. men edrueligheten tok overhånd og jeg tenke jeg får klare meg med det nest beste. Men veeeldig fristende. Kjøpte også Musto støvler til halv pris.

 

Den ytterligere besparelsen er nok til en skikkelig redningsvest.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte på Gmax Ålesund. De hadde flere sett, 3-4, Ocean igjen. Minst 5 sett Offshore. Både dame og herre i Offshore. Br1 eller Br2 gikk for godt under 1000lappen.

 

Jeg kjøpte et Offshore-sett til madamen samt bukse til storebror.. Det ser ut til at damevarianten av Offshore er ulik herre. Damebuksen har dropseat, glidelås i sidene. Damejakken har flere løsninger som gjør at den ligner mere på Ocean-jakken enn herre Offshore. Damejakken har klaff for ansikt, og sidelommer med for i brysthøyde. I tillegg har den nettingfor inni jakka. Offhore herre har ikke disse ekstra lommene, ikke ansiktsklaffen og foret.

Ocean, som bare er i gult virket det som, har brystlomme med for, ansiktsklaff men er uten for.

Oceanbuksen har to lårlommer.

 

Mulig det finnes ulike varianter Offshore, for min heter Offshore "race". "Race" er ikke i tittelen på damejakken. Damejakken har bokstavene FW...-slik jeg ser det.

 

Blir mer og mer fristet til å kjøpe en Ocean-jakke for å ha ekstra, siden den har noen finesser som ikke Offshore har. Offshore mår jo regnes mere som en skalljakke.. Husker ikke helt hvordan stoffet i Ocean var.

 

På fredagen og lørdagen var det i hvert fall 70% på alt. Kjøpte også Musto støvler, mulig det var HPX de het. Kostet skjorta men fikk de for 1700, halv pris... Støvelstørrelsen til Musto var litt rar.. bykset fra 44,5 til 46,1/3. det ble den største på meg da 44,5 var akkurat for liten.

For øvrig kjøpte jeg størrelse L i både jakke og bukse. 189 cm høy og 83 kg. Jakka måtte jeg ha i L for å få lange nok ermer.

 

G-max-prisen het minipris....så dette var en opptur i en elles dyr seilerverden.

 

Tenke å kjøre innom der i morgen igjen for å se etter nye joggesko... -kommer nok til å først gå bort til Mustoveggen for å se om prisene gjelder fortsatt. Da skal jeg prøve HPX Ocean igjen.

 

Framtia, hvor høy er du?

De hadde både i rød, sort og muligens grå i herre. En god del i dame.

Link to post
Share on other sites

Jeg kan gjøre et forsøk. Størrelsen er helt opp til deg. Farge? Rød, sort eller grå i prioritert rekkefølge.

 

Igjen, jeg måtte ha L med mine 189, men da pga armene. Ellers var den stor nok.

 

Om prisene var 50% på nettet, så var i hvert fall prisen bedre i varehuset.

Link to post
Share on other sites

Jeg var forbi Gmax på Forus, Stavanger, de hadde lidt tilbake. Men jeg ble overrasket over hvor dyre klærene var i utgangspunktet. En HPX jakke kostet 9000,- før pris avslaget.

Jeg kjøpte HPX Pro smock og bukkse tidligere i vinter til 8000,- og BR1 jakke og bukkse til 2000,-

Link to post
Share on other sites

Br1-settet kostet da under tusenlappen pr del, gjør det ikke det da???

 

Framtia har fått seg ny jakke og støvler :)

 

jeg fikk meg ikke til å kjøpe Ocean-jakka til 2800... de pengene får gå i redningsvest eller kjøleboks...


Superman, du har fått IM.

Link to post
Share on other sites

SY Rainbow, størrelse L i jakke passet meg i armene og kunne ikke hatt de kortere. Det er jo mansjetter, eller hva jeg skal kalle det, så om en føler jakka er kort i armene, så strammer man disse og ermene strekkes bedre ut/ holder seg på plass.

Jeg kjøpte også Str L i buksen til min bror som er 193 høy. Hans Olabukser har alltid vært litt for lange til meg. L i bukse går da passe stramt opp i skrittet og passe i benlengden. Ikke noe saggebukse.

 

Vi har alle litt ulike proposjoner mellom armer, overkropp, og benlengde.

 

XXL har HH, og en skal vel ikke se bort ifra at de kjører salg etter hvert. Vi får følge med alle sammen, og spre ordet når man finner et godt tilbud.


bjornas, det er da 70%. Jeg har betalt 1799 for MPX Offshore-jakke nå.

 

Om de har satt ned prisene senere, så får man tilbake differeansen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...