Jump to content

Musto seilklær på tilbud, Gmax.


Eureka

Recommended Posts

Gmax Ålesund har i hvert fall 70% på alle bukser og jakker. gul prisplakat. 50% på støvler. -De hadde også Musto tørrdrakt, gul, så da er det vel en HPX...6000 kr.

 

FW tror jeg er damemodellen. MPX FW har flere detaljer enn MPX Race, som er herrejakken. FW har noen detaljer som du må opp på HPX Ocean for å finne i herrejakke. FW MPX bukse har glidelåser i siden i stedet for foran som på herrebuksen.

Link to post
Share on other sites

MPX Offshore og MPX Offshore Race er to forskjellige jakker - race-jakken er kortere og går ikke noe særlig under livet. Detaljene på ulikhetene kjenner jeg ikke, men det mest åpenbare er at den går ikke like langt ned som MPX Offshore gjør, og den er sikkert noe mer bevegelig (derfor mindre mikkmakk). Ellers er de sydd over samme lest og med samme materialer.

 

Når det gjelder dameutgavene så er de like som MPX Offshore, vet ikke heeelt hva FW står for.

 

Eureka burde fått hedersmedalje for arbeidet han har gjort for andre forummedlemmer - virkelig stått på :-) Takk! :-)

Link to post
Share on other sites

Dette skjønner jeg virkelig ikke: De tilbyr vnr. 213952 MUSTO BR1 Jacket Dame til kr 750,-. Så tilbyr de 212307 MUSTO BR1 Channel Jacket FW til 1.500. Det er åpenbart den siste vi har kjøpt. Men hva i alle dager er forskjellen mellom dem - som rettferdiggjør at den ene er dobbelt så dyr som den andre?

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Link to post
Share on other sites

SY Rainbow, størrelse L i jakke passet meg i armene og kunne ikke hatt de kortere. Det er jo mansjetter, eller hva jeg skal kalle det, så om en føler jakka er kort i armene, så strammer man disse og ermene strekkes bedre ut/ holder seg på plass.

Jeg kjøpte også Str L i buksen til min bror som er 193 høy. Hans Olabukser har alltid vært litt for lange til meg. L i bukse går da passe stramt opp i skrittet og passe i benlengden. Ikke noe saggebukse.

 

Vi har alle litt ulike proposjoner mellom armer, overkropp, og benlengde.

 

 

Har samme høyde som din bror, for øvrig en meget ugunstig høyde for en seilbåteier (les; dårlig nakke og mye kuler i hodet :giggle: ), men tror jeg må innom en butikk å prøve lengden på klærne, har gjort så mange feilbestillinger pga størrelse forskjeller fra merke til merke.

 

Da er det en pakke med Musto-klær på vei i til enda et medlem.

 

Bjornas, jeg kan ikke skjønne at din fru måtte gi så mye, såfremt det faktisk var 50% og ikke 70%. - Var rundt 500 kr for BR1 da jeg var innom i dag. 70%.

 

All heder til deg som tar deg bryet med å hjelpe andre medlemmer her! :thumbsup: Slike behjelpelige og hyggelige personer skulle det vært flere av og du fremstår som et godt eksempel her på her på forumet! :yesnod:

Tidligere nick Seil-løs

 

RS Totalmedlem

Link to post
Share on other sites

http://www.musto.com/home

 

Denne siden er oppklarende, hvor alle modeller vises.

Gmax har ikke hatt inne MPX Offshore herre, slik som damemodellen. Men herrejakka i MPX Offshore de har hatt inne, heter Race. På siden til Musto.com er Race litt dyrere enn vanlig Offshore. De er begge like lange. Det som skiller race fra vanlig offshore er ansiktsklaff og brystlomme, samt gråsvart parti på skuldrene i rød jakke.

 

De har enda en del Br1 jakker og bukser for kvinner, i alle størrelser. Fortsatt en del MPX Offshore for dame i alle aktuelle størrelser. Størrelsene for dame ser ut til å være oppgitt i tall, slik som 10, 12, 14, mens for herre i M,L, LX. En jakke i M gul Ocean igjen.

Jeg falt for fristelsen og kjøpte meg Ocean bukse, den siste som endatil var i L.

 

Så ble det jaggumeg et par støvler til, i 44,5. Så får storebror de i 46 :)

 

Ocean jakke og bukse har et litt annen stoff enn Offshore. Virker mykere og litt tykkere.

 

Link to post
Share on other sites

nå begynner jeg å forstå mere av navnene til Musto, etter å ha sett en del på siden deres.

 

Bjornas, Den jakken din fru har kjøpt er hakket over den rimeligste, som sannsynligvis, ihht katalogen heter "Br1 Inshore". Den hun har kjøpt heter jo Br1 Channel.

 

Superman, angående at MPX Offshore Race er kortere enn Offshore stemmer ikke helt når jeg sammenligner dem her. Den du tenker på som kortere, må være Race Smock, eller MPX Race ( uten Offshore).

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...