Jump to content

55 fots fritidsbåt på grunn! Hvordan kan det skje?


Zitt

Recommended Posts

:thumbsup: Har også subbet borti på kjent plass litt i svima kan man si ...hendelig uhell som gikk helt greit ..
Men kan i grunn ikke fatte hva denne skipperen skulle inn der å rote etter på vei mellom Mandal og Kristiansand ...
Har nok vært litt uoppmerksom og kommet et stykke langt til babord for leia .....

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Nå synes jeg det er på høy tid at staten og kystvakten går sammen og følger opp slike saker. Med en passende dose dynamitt. Slik at alle skjær som gås på blir fjernet. Kun på den måten slipper vi lange diskusjoner på BP...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

 

Kjetil 1 : Nå synes jeg det er på høy tid at staten og kystvakten går sammen og følger opp slike saker. Med en passende dose dynamitt. Slik at alle skjær som gås på blir fjernet.

 

Kjørte en bil ett godt stykke ut i grøfta og videre ut på et jorde en gang. Ubegripelig at ikke vegvesenet har laget vei der enda. :headbang:

Link to post
Share on other sites

"Uhellet" i Levanger før helgen skapte ikke forståelse i samme grad.

Her ønskes både "hoderulling" og og den idiotforklarte kapteinens hode på et fat, at det her dreide seg om teknisk svikt

hjelper lite....

 

Kan ikke si jeg har lest dette i sementbåttråden... men at det finnes en og annen som ønsket hodet til skipperen på et kan vel tenkes.. ...

 

Hmmm..... ;-)

 

At kapteinen har utvist et meget dårlig skjønn er det nok liten tvil om, og han burde returnere sine sertifikater til de som har utstedt dem og be dem makulere dem...

Link to post
Share on other sites

"Roknes" gikk på grunn, på høylys dag. Med kaptein og norsk los på broen.....

 

Mange "nye" på sjøen som kun har erfaring med bil, er vandt med at der det er vei, kan bilen kjøre. Har selv møtt etpar som omsetter dette til sjøen ; er det vann, kan jeg kjøre. Gjelder nok ikke i dette tilfellet . Her har jo man kansje tatt litt for lett på oppgaven. Kan skje alle.

Link to post
Share on other sites

Ordner du dynamitten, kan jeg "kjøre" båt jeg :-)

Nå synes jeg det er på høy tid at staten og kystvakten går sammen og følger opp slike saker. Med en passende dose dynamitt. Slik at alle skjær som gås på blir fjernet. Kun på den måten slipper vi lange diskusjoner på BP...

 

Kjetil S

Link to post
Share on other sites

Det var en ting til(minst) jeg lurte på!

Hvis det er slik at føreren av denne fritidsbåten har vært uoppmerksom, hatt dårlig dømmekraft, ikke hatt evne til å bruke de hjelpemidler som finnes, hatt promille eller rett og slett drevet en hasardiøs seilas, får det noen konsekvenser for ham?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...