VetleBorgen Startet 7.Juli.2013 Del på Facebook Startet 7.Juli.2013 Hei ! har en md2b som har fått vann i olja, jeg har byttet topper og topp pakninger, da jeg tydelig så at toppene var gåene og nå fått start på den igjen. selvfølgelig også byttet olje og filter. når jeg bytter olje, er olja fin helt til jeg starter motoren og lar den gå litt, da er den like grå. Hvor mange ganger må mann skifte olje før vannet forsvinner fra motoren? og må jeg da også bytte filter hver gang? eller kan problemet rett og slett være at det fortsat kommer vann inn? veldig glad for hjelp, og hvis noen kunne gitt meg en fremgangsmåte hadde det vært veldig fint! :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TMe Svart 7.Juli.2013 Del på Facebook Svart 7.Juli.2013 Om du ikke har gjort det før så er det et godt tips å ta en overhaling på sjøvannspumpa med nye simmerringer (rustfri fjær) og sørge for at dreneringshullet er åpent. Hvor mange oljeskift er vanskelig å si. Du får ta et til og se hvordan dette bærer hen. Holder nok å skifte filteret når du føler at du har fått ut vannet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VetleBorgen Svart 7.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2013 Hmm, kanskje det.. Får prøve i morgen, og ta noen oljeskift.. heller på olje, starter motoren, lar den gå ei beite, for å så se på olja igjen. Og finne ut om oljenivået stiger. Grå fargen på olja, kan vell fort komme fra rester av vann som ligger rundt i motoren også? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
forskern Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Håper du kan oppdatere oss etter hvert som dette avklarer seg. Hittil har jeg trodd at hvis utgangspunktet var nogenlunde klar olje på peilepinnen så ville det tyde på vanngjennombrudd hvis oljen ble grå etter motorstart (at det ikke ville samle seg nok vann andre steder til at det ville misfarge oljen). Men det er forventning mer enn kunnskap så det blir spennende å høre. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ask Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Hei For lenge sidan hadde eg ein Vega, med same motoren ombord. Lekkasjen var mellom saltvasspumpa og motoren. Dreneringshola nemnt ovanfor var tette av originalmaling. Om eg hugsar rett tok det 7-8 oljeskift før alt vatnet var borte. Dette forutset sjølvsagt at lekkasjen er stoppa. Problemet er at ein ikkje får ut all olja (med vatn) når ein pumpar ut olja gjennom holet til peilepinnen. Eg veit ikkje om det er ein dreneringsplugg under motoren, men det er verdt å sjekka. Ask Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VetleBorgen Svart 8.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Takker for svar. Skal ta noen flere oljeskift idag og se om d blir bedre . Skal oppdatere her senere idag . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ask Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Hei Eg kan nemna at det ikkje skal mykje vatn til før olja blir kvit. Det var altså ikkje slik at olja blei mindre og mindre kvit for kvart oljeskift, men "brått" slutta den å bli kvit. Ask Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
forskern Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Noe nytt i saken VetleBorgen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VetleBorgen Svart 10.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Etter en del oljeskift ser det bra ut . Har satt ut båten og brukt den litt, men sliter nå med startproblemer når den er varm . Når den er kald starter den med en gang. Noen som vet hva som gjør dette ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.