Jump to content

Fra halvplaner til Seilbåt.

Tallisman

Recommended Posts

Etter 7 fornøyde år som eier av en 32 fot lukket halvplanende Båt så har jeg igjen fått litt båtfeber i form av att jeg nå ser for meg og prøve Seilbåt. Ser litt på båter rundt 32-34 fot fra 04-2012 men da jeg har ingen erfaring med seilbåt lurer jeg på om det er noen vante seilere som kan gi litt informasjon om hva jeg bør se etter og hva jeg bør styre unna. En annen ting er også att for og få realisert denne planen så må jeg selge min egen båt . I dagens marked er vel heller ikke dette så lett. Mitt inntrykk etter og ha lest masse annonser er att byttehandel har tatt seg svært opp og da gjerne med pluss- minus Mellomlegg.

du må nesten fortelle litt mer for at noen skal kunne konme med tips. seile alene, eller med stor familie, langtur vs helgetur, seile litt regatta med tid og stunder osv.

pass på å kjøpe en båt med brukbare seilegenskaper, de fleste båter seiler bra nok, men dårlige og utblåste. seil vil kunne ødelegge førsteinntrykket ditt, og egentlig bare blimer og mer irriterende etterhvert som du blir flinkeretilå seile.

er også flere andre tråder med tilsvarende tema fra i vår og sommer.

Seilbåten skal kun bli brukt av 2 voksne for det meste på helgetur men har også sett for meg lengre turer på 2 til 4 uker. Henger også på ett spørsmål om det er mulig og få tak i seilbåt på 32 til 34 fot som ikke stikker så dypt dette på grunn av att får jeg tak i en grunn seilbåt så slipper jeg og bytte båtplass.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...