Jump to content

Varsel om stjålne gummibåter og motorer - West System


Artekno

Recommended Posts

Jeg gjorde en god handel på Finn.no i går. Da jeg kom hjem og så hva det jeg hadde kjøpt - ubrukt i eske - faktisk kostet på West System, så ble jeg litt urolig. Det var nemlig ikke den billige modellen jeg trodde jeg hadde kjøpt.

 

Så jeg dro innom importør og forhandler i Oslo i morres, West System på Helsfyr. De kunne bekrefte at de har hatt innbrudd i år, hvor blant annet samme båt som jeg kjøpte. Hva som ble borte fikk jeg ikke helt klarhet i, så jeg formoder det kan være flere typer joller og motorer. Sjekk selv hva West System selger hvis du får et veeeeldig godt tilbud på "som nytt"!

 

West System fikk all relevant info av meg i saken. Båten er tatt i bruk så det var ikke noe snakk om at de skulle ha den tilbake siden jeg var i svært god tro da jeg handlet, og ellers kom rett til dem da jeg fattet mistanke.

 

 

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Link to post
Share on other sites

Dersom det var båten fra West System var de greie med deg, spørs om forsikringsselskapet er like enige. Men om du var i såkalt "aktsom god tro" er jeg enig, men det var du nok ikke siden du begynte å sjekke og ble urolig :) Men bra for deg uansett og det er rett å si i fra, men jussen er nok ikke på din side. Det er mange som har fått motsatt melding når tjuvgods dukker opp..

 

Når noe er for godt til å være sant, så er det gjerne det..

Link to post
Share on other sites

Så så!! :lol:

 

Aller først, jeg var absolutt i såkalt aktsom god tro. Jeg trodde det var en enklere modell og prisforlangende var helt ok ut i fra dette. Jeg fikk først senere en anelse om at det var veeeeldig billig da jeg fikk sjekket modellbetegnelsen på nett, og da dro jeg rett til forhandleren for å sjekke. De fikk all mulig info av meg som jeg kunne gi de.

Jeg ba selger om en forklaring på hvordan han hadde fått varene, og det fikk jeg. -Ikke noe møte bak bensinstasjonen en mørk kveld heller, men hjemme hos. -Og for alt jeg vet så kan selger også ha vært i god tro, og at den EVENTUELLE tjuvradden sitter lengre bak i rekka. Men det er ikke poenget... Jeg varsler her i tilfelle det skulle dukke opp noe mer på markedet, så kan dere være godt på hugget og kanskje varsle West System først.

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Link to post
Share on other sites

De hadde ikke serienummer notert så samme modell, blant sikkert en del annet som også ble tatt. Så jeg ramser ikke opp alle mulige merker de har. Containerbrekk, så de tømte vel alt. Sikkert mer på markedet så om noen ser noe så ring gjerne West System og tipse de. Om det føles drøyt, send meg en pm så skal jeg bringe det videre.

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...