Jump to content

Gelcoat skade. Er det mulig å gjøre en midlertidig tetting?


rockmoen

Recommended Posts

Oppdaget i dag en liten gelcoat skade på ca 7x7 cm der båten hadde gnikket seg innpå pulerten på bryggen :-(.

Den er akuratt igjennom gelcoaten og så vidt inn til glassfiberen og ligger over vannlinjen.

Er det mulig å tette skaden midlertidig, slik at man slipper å trekke vann inn i skade område? Å hva anbefales brukt?

Tenkte jeg kunne fikse det hele når båten blir tatt opp i høst, siden jeg har en del mer jeg skal ordne da.

Fikk montert ny starter i båten i dag og er endelig klar for å kunne kjøre den. Så dette var litt minus kan man godt si.

Link to post
Share on other sites

Tror jeg hadde valgt tykkere, klar (gjennomsiktig) tape fremfor pakketape. Pakketapen er så tynn, og min erfaring er at den flasser lett og etterlater mye seig guffe. Tykk, gjennomsiktig tape har jeg brukt på gelcoat selv, og den holder fremdeles etter 8 mnd...

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Jeg brukte gaffa på et stygt sår jeg fikk på en Draco jeg hadde. Funka helt fint inntil jeg fikk reparert skaden skikkelig på verksted på høsten. Men jeg husker en soss i en enorm Bavaria lo av oss da han fikk se tapen nede ved vannlinja på båten vår en vakker dag på Stauper. Han fikk ikke hjelp av meg da han skulle ut...-:))))) Nyt sommeren!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...