Jump to content

Bryggen i Bergen - overprisa.

S/Y Emma

Recommended Posts

Drittlukta la eg og merke til då eg kom hit. Skikkeleg ekkelt, særleg rundt Mathallen. Men lite truleg at dette kjem frå småbåtane i Vågen.

På varme dagar med mange båtar, kjem det dog ein viss eim frå området rundt båtane..

Trur mykje kunne vore retta på med eit skikkeleg offentleg toalett på bryggekanten.

Har forøvrig vore og punga ut 240 kroner ekstra for eit kort som gir tilgang til vaskemaskin no..

Kjekt :-) Jeg lurer dog på om du er helt sikker på om lukten kommer fra at folk slipper kloakken sin rett ut? Vi har kontorer på Bryggen (over Berle-butikken), og den lukten kom samtidig som de gravde opp de 800 år gamle grunnstokkene for noen år siden - og forsvant egentlig aldri. Jeg har en sensitiv nese og har kommentert det flere ganger til de som jobber på kontoret (jeg jobber ikke der så mye), og de har bare vitset det bort med at det er nok bare jeg som lukter... Så jeg lurer på om denne lukten rett og slett er noe mange bergensere har blitt vante med? (eller kanskje det bare er jeg om lukter!)

Det er nok snakk om to ulike lukter. Den ved mathallen er ganske ekstrem, og kjem neppe frå båtane.

Det er likevel ein markant odør frå Vågen, særleg på fjøre sjø. Kjende det same i fjor sommar.

Hovudpoenget er uansett at terskelen for å bruke toalettfasilitetane er såpass høg at mange i staden vel å "jukse litt" om bord. For ikkje å snakke om dei tusenvis av turistane som også kunne hatt nytte av eit gratis toalett på bryggekanten. Dette burde Bergen kommune greie å ordne. Ein greier det i andre byar.

Der var linselusen ja :giggle:

Slike intervju blir aldri slik man selv forestilte seg. Men var nå ok synes jeg.

Til superman:

Har regelmessig passert det området du nevner de siste årene og må si meg enig.

Er noe i grunnen de aldri har helt fått orden på.

Hele dette området er opprinnelig fra en svunnen tid og står på verdensarvlisten så det legger vel endel begrensninger?.. Muligens de har gitt opp å finne årsaken da kostnadene blir astronomiske for å fikse det?

Nå jobber enkelte for å få Bybanen over Bryggen så da kan de kanskje få grave litt til i grunnen?

Ja, jeg er helt enig i det - jeg er også helt enig i alt det andre du skriver. Synes det er fryktelig dumt med vond lukt, og hvis det skyldes båtfolk som 'driter' i Vågen så er det jo bare trist, rett og slett. I artikkelen stod det ikke så veldig mye om den dårlige tilgangen til strøm og slik? Vil forresten berømme deg for skjortevalg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...