Jump to content

Har politibåten i Ålesund ais sender ?


Strå

Recommended Posts

De har nok muligens det, men har den vel kanskje ikke slått på hele tiden. Ser ikke på den annen side det store behovet for å vite hvor de holder til, hvis det ikke er for at man ønsker å begå lovbrudd og dermed har lyst å vite hvor de er, hvis så er tilfelle håper jeg de har den avslått hele tiden.

Tidligere nick Seil-løs

 

RS Totalmedlem

Link to post
Share on other sites

seriøst rainbow? å hjelpes kor patetisk du er

 

Patetisk faktisk.. Seriøst Strå? Å hjelpes så hårsår du er..

Hvis du leser hva jeg skriver så ser du at kommentaren min ikke var direkte rettet mot deg, mer som en generell refleksjon over hvorfor man skulle ønske å vite hvor politibåten befinner seg til enhver tid, vil jo tro at de fleste som faktisk har et stort behov for å vite hvor de befinner seg, har noe annet i tankene enn å ville vite hvor de er for å oppsøke de for å slå av en hyggelig prat. (Igjen uten at det var rettet mot deg).

Når vi først er inne på det og siden du er så hårsår på det, så har du kanskje ikke noe imot å fortelle ditt motiv med å ønske å vite hvor de befinner seg?

Tidligere nick Seil-løs

 

RS Totalmedlem

Link to post
Share on other sites

reflektere kan du gjøre i kirken. Eg spør fordi motivet uten tvil er for å gjøre all slags ulovligheter i deres fravær som å kjøre 8 knop i 5 knops sona mens eg tar meg en øl uten vest på og andre alvorlige lovbrudd som polititet på sjøen tar seg av

Redigert av Strå (see edit history)

It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong

Link to post
Share on other sites

Kirken er jeg ikke mye i. Når jeg tenkte på lovbrudd så var det mer rettet mot de som gjør innbrudd i båter etc. Ikke de som tar seg en kald en i sola og lignende, min erfaring med politiet til sjøs er at de stort sett ser gjennom fingrene med både pils og vest så lenge man tar det rolig på sjøen, har selv sittet med pilsen i hånda og den andre hånda på rorkulten når de har passert meg på nært hold uten at de har brydd seg om det. Å ta seg en pils i båten dessuten ikke et lovbrudd, er å være full mens man styrer båten som er et lovbrudd.

Ønsker deg og pilsen din en riktig god sommer uten bekymringer for hvor politibåten skulle dukke opp. :smiley:

Tidligere nick Seil-løs

 

RS Totalmedlem

Link to post
Share on other sites

Her har de så lite å gjøre de sjekker lanterner på dagtid og holder preken om de ser en øl men det var hovedsaklig for å se om de tar de nye vannscooterreglene inn over seg og er innom de nye forbudssonene elr om de er altfor opptatt med å sole seg og være trafikkpoliti på sjøen

Redigert av Strå (see edit history)

It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong

Link to post
Share on other sites

hah ja det skulle tatt seg ut. Det var jo intelligent sagt. At pakket har ais ja, jo det et jo typisk at større cabincruisere er gjengangeren i smålig tjuveri av spesielt fiskestenger påhengsmotorer bensin osv... og gjerne med senderen påslått så enhver kan sjekke loggen på nett....

 

Merkelig innlegg. Det er da utrolig så paranoide mange skulle være da. Hadde eg spurt etter redningsskøyta så hadde nok alt vært greit men å spørre etter politiet.Å huff & huff nei her er det nok både ugler i mosen og hunder begravet. Hvor snever og trangsynt kan man bli. Det er på seg sjøl man kjenner andre sies det og med så mange som umiddelbart tenker på kriminell aktivitet så får de feie for egen dør

Redigert av Strå (see edit history)

It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong

Link to post
Share on other sites

Politibåten har nok AIS, men de har nok slått av senderen.

De ser deg hvis du har AIS, men du ser ikke dem :-), denne funksjonen blir nok brukt av diverse oppsynsbåter.

 

Dette er en innstilling på profesjonellt AIS-utstyr.

Nå skal det vel også nevnes at AIS utstyret logger dette, så hvis du slår av utstyret du er pålagt å ha PÅ så kan dette trackes i servicemenyene.

Link to post
Share on other sites

Vi skal nå være glade for at vi endelig har fått politibåt i Ålesund. At man kontrollerer lanterner på dagtid, sorterer vel helst under forebyggende aktivitet, så også om en prat om alkohol.

Gutta har nettopp kommet i gang med båten og virksomheten til sjøs, så det vil alltid ta litt tid før de har fått jobbet med alle sidene ved dette.

Link to post
Share on other sites

Politibåten i Hordaland har fått seg (sikkert ufrivillig) egen følgegruppe på facebook, der rapporteres observasjoner inn jevnlig. Det er kjekt å vite hvor langt unne de er dersom man har bruk for de. Eit varslingssystem kan alltid missbrukes om man har uærlige hensikter.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

ja skal vi være så glad? vi får nå se hvordan det går når de skogsmatrosane der skal herje på fjorden om de gjør noe nytte for seg. Skal jaggu bli interessant lesning å følge med på den aktiviteten. Det ropes om mangel på ressurser så velger de å bruke millioner på dette

It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong

Link to post
Share on other sites

ja skal vi være så glad? vi får nå se hvordan det går når de skogsmatrosane der skal herje på fjorden om de gjør noe nytte for seg. Skal jaggu bli interessant lesning å følge med på den aktiviteten. Det ropes om mangel på ressurser så velger de å bruke millioner på dette

 

 

Det er jo helt klart grunn til å glede seg at politiet kommer seg på vannet, jeg har vanskelig å se noen argumenter mot det. En tilstedeværelse, om en liten er bedre en ingen tilværelse. Så jeg mener helt klart at man skal kunne glede seg litt.

 

Det jeg er litt usikker på er tonen i innlegget ditt når du kaller dem for skogsmatroser, og jeg ser ikke helt hvor begrunnelsen for det ligger? Så lenge det ikke er påvist at de er dårligere sjøfolk en resten av båtnorge, noe jeg personlig ikke tror, synes jeg den uttalelsen er noe tendensiøs. Er det bevist at de menneskene du omtaler som skogsmatroser ikke burde være til sjøs? I såfall finnes det faktisk mulighet å fjerne ukompetente båtførere. :)

 

At du i det hele tatt synes det er spennende å følge med på hva politibåten driver med, sier kanskje at du ikke har nok med andre ting å drive med i hverdagen?

 

At det ropes på ressurser er vel ikke noe nytt, og neppe noe spesielt i denne sammenhengen? En god sjef vil sørge for at hans avdeling er synlig, og har brainshare hos de bevilgende myndigheter.

 

Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki

Link to post
Share on other sites

eg ser heller de setter inn resusser på noe som kommer allmenheten til gode fremfor å henlegge alle saker for å kjøre rundt på fjorden her og leke trafikkpoliti.

 

 

eg sa heller ikkje det var spennende å følge med på hva politibåten driver med. Eg sa det blir interessant lesning å sjå hva man får igjen i nytte av den penge/resursbruken der

Redigert av Strå (see edit history)

It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong

Link to post
Share on other sites

Skogsmatroser er bare fornavnet.........

Men så lenge de har bedre kompetanse på sjøen enn deg så spiller det vel liten rolle hva fornavnet er... Det at noen kaller politiet på sjøen for skogmastroser vitner jo ikke spesiell høy intelligens

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...