Jump to content

Hvor kan man montere Webasto i Bayliner 2355?

snurresprett

Recommended Posts

Er ingen ekspert på Webasto, men denne kan vel drives på bensin. Er det planen, eller skal du ha egen dieseltank?

Kjenner jeg er litt skeptisk til å brenne bensin i båten. Er ikke store lekkasjen av eksos som skal til før det blir ganske så problematisk. Du må også få rutet drivstoffslanger frem til dette skapet, og her er det jo også fare for lekkasje av bensin.

Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt

Hei, det er en Diesel webasto! brenner ikke bensin i båt.. fali det:)

Flott! Jeg las spesifikasjonene, og så at det var mulig å brenne bensin. Når jeg deretter la merke til at du har bensinmotor, så ble jeg litt redd for at du vurderte å drive varmeren på bensin. Godt å høre at du har full kontroll på dette, og vil bruke diesel.

Da kan jeg komme med noen mer relevant tips når det gjelder plassering. Husk at det blir litt støy. Greit å montere slik at du ikke sover med hodet inntil varmeren, og greit om man monterer slik at det er mulig å støydempe noe. Korte luftslanger vil føre med seg en del støy. Lange slanger vil imidlertid gi varmetap.

Husk også på at eksosrøret blir relativt varmt, selv om det er isolert. Greit å sørge for at monteringen blir slik at eksosrøret ikke varmer noe som ikke har godt av det, for eksempel gir og gasswire. Gummi og plastikk i nærheten kan raskt ta skade.

Har ikke sjekket hvordan det er på Webasto, men antar at også her, så skal tanken stå lavere enn varmeren? I så tilfelle er det greit å huske på dette når du skal montere, altså at du sikrer deg at det er mulig å montere tanken lavere.

Er som sagt ingen ekspert på Webasto, men håper i alle fall dette kan være noen nyttige tanker rundt montering. Lykke til!

Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt

• 8 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...