Brede999 Startet 10.Juli.2013 Del på Facebook Startet 10.Juli.2013 Hei! har en kamerat som har en Volvo Penta md11c som har låst seg i reverse.. får den ikke ut. også prøvd manuelt nede på giret men uten resultat. noen som har et tips på hva det kan være ? Mvh Brede Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
S/Y Rainbow Svart 11.Juli.2013 Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 Hvis dette er samme person som la ut en tråd som ble låst i går så sendte jeg han en IM. Er nok mest sannsynlig konkoblingen som står låst fast, med andre ord ny kon hvis den har fått sprekker eller lignende og ikke lar seg reparere, giret må uansett ut. Sitér dette innlegget Tidligere nick Seil-løs RS Totalmedlem Link to post Share on other sites More sharing options...
Brede999 Svart 11.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 ja oki. sikkert han ja!. no er eg vant med å skru på biler.. og lite båt... er dette noe problem å få ut og løs?. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
S/Y Rainbow Svart 12.Juli.2013 Del på Facebook Svart 12.Juli.2013 Kan ikke svare på annet enn egen erfaring med det, hvis det er et MS gir eller MS 2 gir er det 7 umbraco skruer på feste mot motoren, det er disse som tok tid for meg å få løs da det er SINNSYKT trangt på de nederste skruene og man må kappe til en 6 mm nøkkel i begge ender for å få den til å entre umbraco'en. Foruten dette er det festet til brakettene for stoppvaier, gir vaier og gassvaier som må av, men som er en enkel sak. Det er også 4 skruer i flensen til akslingen, men disse er også enkle å få ut. Deretter er det å finne en gummihammer og få dunket giret direkte bakover i ca 3 cm før det er helt løst. Håper dette er til hjelp! Sitér dette innlegget Tidligere nick Seil-løs RS Totalmedlem Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.