MSHEIMLY Startet 10.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2013 (redigert) Hei, er nå snart 17 år gammel og har nylig tatt båtførerbeviset. Det er familien min som driver selskapet som arrangerer disse kursene, inkludert Dekksoffiser klasse 5. Kan jeg ta det, eller må jeg ha et antall timer fartstid eller erfaring fra båt før jeg kan ta det? Med vennlig hilsen Robin. Edit: Beklager dersom jeg har postet på feil plass, er ikke så veldig kjent på forumet ennå.. Redigert 10.Juli.2013 av MS INGA KAROLINE (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 10.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2013 Vet ikke familien din det da? Vet ikke familien din det da? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2013 Første tanken min og at dette får du vite av familien .... Men svaret er at du trenger fartstid. Kan du dokumentere tre års bruk av egen båt på over 8meter så kan sjøfartsdirektoratet godta det. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
arkmarin Svart 10.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2013 Du kan ta teorien og prøven for D5 eller D5L, men du må dokumentere fartstid for å få sertifikatet. For D5 er kravene langt strengere enn for D5L. Jeg tok i sin tid med mine loggbøker til havnefogden her, slik at han kunne bevitne at min fartstid var tilstrekkelig for D5L. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.