Jump to content

Pris på komplett innredning??

Pjolter

Recommended Posts

Hei dere  :lol:

Kan noen fortelle meg hvor mye ca.. det vil koste å innrede, og da snakker jeg om total innrede med alt elektrisk, dørk osv... en ca 40 foter??  noen som har litt peiling?  kommer jeg langt med 100 000????

Takknemlig for svar :nonod:

Pjolter

Vanskelig å si, men det kommer nok mest an på hvor mye du kan gjøre selv. Har du godt verktøy, god tid, et sted å jobbe og bare 2 tommeltotter er det utrolig mye du kan få til for 100.000.

Har forøvrig masse flotte mahognydører i mange rare mål liggende som jeg håper noen kan få bruk for en dag i forb. med innredning av et større båtprosjekt. Har også mahognyfinerte plater (med sponplate innvendig), men de egner seg kanskje ikke så godt i båt.

takk for raske svar,  har vel ikke 10 tommletotter men 3/4---  he he,,  har vel ikke tid til å gjøre alt selv, så planen var å sette bort det meste.. hva tror dere jeg kan komme opp i da??

Pjolter

Er nok redd for at du ikke kommer så veldig langt med dette beløpet hvis du skal betale normal timepris for arbeidet. Det er først og fremst arbeidstimene som koster flæsk.

På en 40-foter tror jeg du i alle fall må doble beløpet. Det forutsetter at du fortsatt gjør så og si alt av arbeid selv.  Det er flust med dyre enkeltting i 10.000 kroners klassen. Et stort kjøleskap, hydraulisk styring, kokeapparat, pentry/VVS, diverse store tanker, sjøvannsfiltre, pumper osv. Bruker du 100.000 på tekniske ting og el-opplegg, har du 100.000 tilskottbekledning, isolasjon, støydemping, dørk, alu rammeverk for dørk,skap skott, vegger, lister, lakk,lim, rustfritt, syrefast, osv.

Det er ikke uten grunn at en ny 40-foter koster godt over 2, kanskje over 3 mil. Det er mer enn skrog, motor og arbeidspenger som får prisen i været.

PS: Jeg har et forsiktig anslag. 300.000 er også et sannsynlig beløp. Det innebærer at 10% av båtens verdi er kostnaden på innredningen. Så kan du jo lure på hvor de 90 andre prosentene blir av. Og handler du som sluttbruker uten særlige rabatter.....

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...