Jump to content

Lav toppfart på Skibsplast 655 / Suzuki DF 140


steib

Recommended Posts

Bunnstoffet ble lagt på i september i fjor av forhandleren jeg kjøpe båten av,.......

Hehe.. Ser ut som du har kjørt med bremser der ja....... Hvilket bunnstoff har du? Ser ikke ut til at det fungerer helt;)

 

Det virker nesten som om forhandleren ikke visste forskjellen på "vanlig maling" og bunnstoff :giggle:

Link to post
Share on other sites

Da ble båten satt på vannet igjen i går, toppfarten økte fra 21 til 34 knop (eller gode 40 knop på den pålitelige Suzuki-knopmåleren). En helt annen båt i sjøen selvsagt! Jeg hadde vel håpet på enda et par knop til, men akselerasjonen er til gjengjeld veldig bra. Det sitter nå en 14X19 ny stålpropell på båten. Selv med maks trim på motoren (før det "slipper") får jeg ikke baugen så høyt som jeg skulle ønsket når jeg går med toppfart, men det er kanskje bare sånn skroget er? Jeg har ikke trimflaps.

Link to post
Share on other sites

Fortere går den nesten ikke.. Får ikke trimmet opp skroget jeg heller.. Selv på nesten full trim subber baugen litt i vannet. Men får mellom 34 og 35 knop som regel på maks jeg med 21" alu...

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...