Baatguttn Startet 12.Juli.2013 Del på Facebook Startet 12.Juli.2013 Skal ha ny undomsbåt med 9,9/15 hester . Hva er best av Hasle Summer Fun og River 350 xr ? :) Sitér dette innlegget Link to post
Julianj98 Svart 12.Juli.2013 Del på Facebook Svart 12.Juli.2013 Jeg har selv en Hasle Summer fun 2013 modell med Suzuki 15 hk Fourstroke. Råder deg til å kjøpe med suzuki motor knuser river og andre Summer fun med Yamaha og Mercury 2 og 4 takt! :) Jeg synes også båten i seg selv er finere enn River + at den er 1 fot større 4 seter og kan oppgraderesvmed motor opp til 30hk senere, hvis du skulle føle for det! , men den går utrolig godt med 15 hk også !med en voksen og en 15 åring går den 20 knop. (Meg og min far) Sitér dette innlegget Link to post
jkn Svart 13.Juli.2013 Del på Facebook Svart 13.Juli.2013 30 hk ? Hvor tar du det fra ? Summer Fun kjører finere enn River i svingene da den legger seg som en båt skal gjøre. River ligger helt flatt i svingene. Ellers liten forskjell. Mulig Suzuki er raskere, men Mercury har mindre tull med sin 15/20 hk serie. 15hk kan også bygges om til 20 hk med ny forgasser. Det ekstra setet kommer du aldri til å bruke allikevel så ikke la det være avgjørende. Sitér dette innlegget Link to post
Baatguttn Svart 13.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2013 Så det vil si at en Summerfun ikke går i plan med 4 ungdommer i ? :) Sitér dette innlegget Link to post
jkn Svart 13.Juli.2013 Del på Facebook Svart 13.Juli.2013 Nei Det vil ikke si det, men det ekstra setet er rett foran rattet, så det er ikke særlig praktisk å bruke det. Derfor er det mer design enn funksjon. Sitér dette innlegget Link to post
Baatguttn Svart 13.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2013 Nei Det vil ikke si det, men det ekstra setet er rett foran rattet, så det er ikke særlig praktisk å bruke det. Derfor er det mer design enn funksjon. Men hvisdu hadde valget mellom disse to båtene, hvilken hadde du gåttfor ? :) Jeg har selv en Hasle Summer fun 2013 modell med Suzuki 15 hk Fourstroke. Råder deg til å kjøpe med suzuki motor knuser river og andre Summer fun med Yamaha og Mercury 2 og 4 takt! :)Jeg synes også båten i seg selv er finere enn River + at den er 1 fot større 4 seter og kan oppgraderesvmed motor opp til 30hk senere, hvis du skulle føle for det! , men den går utrolig godt med 15 hk også !med en voksen og en 15 åring går den 20 knop. (Meg og min far) Lurer på en med 9,9 Suzuki. Men går det an og trimme denne til 15 ? :) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 (redigert) Ungene i huset fikk nylig en Summer Fun. Kjøpte en på Finn uten motor, tenkte å finne en rimelig 9,9 å sette på. Etter litt fram og tilbake kjøpte vi en ny Suzuki. Bestilte en DF 9.9B Sport med lean burn system og el.start. Den er lik som en DF 20 A, så den kan enkelt oppjusteres. Nå har ungene en trygg og lettkjørt båt som går godt. Og jeg kan slipper å stå klar med den store båten når de er ute. Tror at Summer Fun er mer populær blant de unge som ser etter båt, og er dermed lettere å selge igjen når tiden kommer. Kjøper man Suzuki, Yamaha eller Tohatsu blir den også lettere å avhende. Andre merker fungerer nok også, men de har hatt masse dårlig opp gjennom årene som har skapt et frynsete rykte, som de som ofte sitter med lommeboka og bilen med tilhenger, fremdeles har i bakhodet ved motorkjøp... Suzuki DF9,9B Sport kan meget enkelt og uten utgift oppjusteres til DF15A etter det forhandler fortalte. Skal den gjøres om til DF20A må man bytte en 2000krones dippedutt. Det er samme motor på 9,9, 15 og 20 hk, med 327cm2 blokk på alle. Gir en fin dyp lyd på 9,9en... Kjetil S Redigert 15.Juli.2013 av Kjetil1 (see edit history) Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Baatguttn Svart 15.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Ungene i huset fikk nylig en Summer Fun. Kjøpte en på Finn uten motor, tenkte å finne en rimelig 9,9 å sette på. Etter litt fram og tilbake kjøpte vi en ny Suzuki. Bestilte en DF 9.9B Sport med lean burn system og el.start. Den er lik som en DF 20 A, så den kan enkelt oppjusteres. Nå har ungene en trygg og lettkjørt båt som går godt. Og jeg kan slipper å stå klar med den store båten når de er ute. Tror at Summer Fun er mer populær blant de unge som ser etter båt, og er dermed lettere å selge igjen når tiden kommer. Kjøper man Suzuki, Yamaha eller Tohatsu blir den også lettere å avhende. Andre merker fungerer nok også, men de har hatt masse dårlig opp gjennom årene som har skapt et frynsete rykte, som de som ofte sitter med lommeboka og bilen med tilhenger, fremdeles har i bakhodet ved motorkjøp... Suzuki DF9,9B Sport kan meget enkelt og uten utgift oppjusteres til DF15A etter det forhandler fortalte. Skal den gjøres om til DF20A må man bytte en 2000krones dippedutt. Det er samme motor på 9,9, 15 og 20 hk, med 327cm2 blokk på alle. Gir en fin dyp lyd på 9,9en... Kjetil S Ja. Planer den med 3-4 ungdommer ombord ? :) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Nå har vi foreløpig kun hatt to gutter ombord samtidig, og da spratt den fort opp og planer fint, men ifølge "mini-kapteinen" har han ikke hatt full gass enda. Har vel en time igjen av innkjøringa... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Baatguttn Svart 15.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Tror at Summer Fun er mer populær blant de unge som ser etter båt, og er dermed lettere å selge igjen når tiden kommer. Kjøper man Suzuki, Yamaha eller Tohatsu blir den også lettere å avhende. Andre merker fungerer nok også, men de har hatt masse dårlig opp gjennom årene som har skapt et frynsete rykte. Kjetil S Er en summerfun til 16.000 med 10 hk mariner 97/ modell. Tror du det vil bli vanskelig og selge i til komfen min. ( er 13 nå ) :) Ungene i huset fikk nylig en Summer Fun. Kjøpte en på Finn uten motor, tenkte å finne en rimelig 9,9 å sette på. Etter litt fram og tilbake kjøpte vi en ny Suzuki. Bestilte en DF 9.9B Sport med lean burn system og el.start. Den er lik som en DF 20 A, så den kan enkelt oppjusteres. Nå har ungene en trygg og lettkjørt båt som går godt. Og jeg kan slipper å stå klar med den store båten når de er ute. Tror at Summer Fun er mer populær blant de unge som ser etter båt, og er dermed lettere å selge igjen når tiden kommer. Kjøper man Suzuki, Yamaha eller Tohatsu blir den også lettere å avhende. Andre merker fungerer nok også, men de har hatt masse dårlig opp gjennom årene som har skapt et frynsete rykte, som de som ofte sitter med lommeboka og bilen med tilhenger, fremdeles har i bakhodet ved motorkjøp... Suzuki DF9,9B Sport kan meget enkelt og uten utgift oppjusteres til DF15A etter det forhandler fortalte. Skal den gjøres om til DF20A må man bytte en 2000krones dippedutt. Det er samme motor på 9,9, 15 og 20 hk, med 327cm2 blokk på alle. Gir en fin dyp lyd på 9,9en... Kjetil S Er en summer fun til 16000 med 10hk mariner 97 modell. Blir det mye styr med denne ?? :) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Kunne jeg se inn i fremtiden hadde jeg vært lotto-millionær. Selvfølgelig blir den solgt, men du får kanskje litt mindre for den enn en med feks Yamaha. Men når motorene blir 20 år gamle tror jeg verdiforskjellen ikke er så stor fra det ene til det andre merket. Da er det mer hvilken motor som er lettere å selge. Men jeg skal ikke skremme hverken ene eller andre veien. Plutselig kommer den kjøperen som alltid har hatt Mariner og som er fornøyd med den motoren og vil absolutt ha det merket. Men en 97 modell skal være godt vedlikeholdt uansett merke for å kunne stoles på. Spesielt til bruk på ungdomsbåt. Min 13åring ønsket en så ny motor som mulig, slik at han skulle føle seg trygg på den. Gamle motorer er nok bedre på båter som mer kyndige bruker, som vet hva man skal gjøre om den stopper... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Baatguttn Svart 15.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Kunne jeg se inn i fremtiden hadde jeg vært lotto-millionær. Selvfølgelig blir den solgt, men du får kanskje litt mindre for den enn en med feks Yamaha. Men når motorene blir 20 år gamle tror jeg verdiforskjellen ikke er så stor fra det ene til det andre merket. Da er det mer hvilken motor som er lettere å selge. Men jeg skal ikke skremme hverken ene eller andre veien. Plutselig kommer den kjøperen som alltid har hatt Mariner og som er fornøyd med den motoren og vil absolutt ha det merket. Men en 97 modell skal være godt vedlikeholdt uansett merke for å kunne stoles på. Spesielt til bruk på ungdomsbåt. Min 13åring ønsket en så ny motor som mulig, slik at han skulle føle seg trygg på den. Gamle motorer er nok bedre på båter som mer kyndige bruker, som vet hva man skal gjøre om den stopper... Kjetil S Men funker en 20 hester på en summer fun ? :) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Den 07 modell vi har er godkjent for 18 Kw/25 hester, så da er vel alle det. Så det funker jo med en 20 hester. Men ikke for deg som er under 16 og uten båtførerbevis. Da er det 9.9 som er lovlig størrelse motor, men den vil også lett dra deg og båt opp over lovlig hastighet på 10 knop. Og selv om det sikkert er liten mulighet for å bli stoppet med for mye fart og hester, er det hvis du er uheldig og skader deg selv og/ eller andre med utstyr du ikke har lov å føre som du må tenke på. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Potataslayer6 Svart 9.Mars.2016 Del på Facebook Svart 9.Mars.2016 Hei. Har god erfaring med begge båtene siden jeg har en Summer Fun og kompisen min har en River 350xr. Jeg vil definitivt anbefale Hasle summer fun. Når man sitter i en summer fun merker man med en gang at den er mye mer komfortabel å sitte i enn en river. I førersetet er det større plass i alle retninger og spesielt til beina. I en river er det spisse kanter som gjør vondt og det er lite plass til armer og ben.I summer fun er alle setene mer avrundet og mye mer behagelig å sitte i. Hvis du har en 25l bensinkanne får den ikke plass bak/under setet så du må ha den foran i båten noe som bare gjør det enda trangere. I summer fun er det et perfekt rom til bensinkanna under/bak setet. Når det kommer til kjøreegenskaper så har summer fun en mykere og mer behagelig gange i sjøen en en river. En summer fun hopper og spretter mye mindre, og er MYE bedre i svinger. Summer fun legger seg over i svingene mens river graver seg ned og ligger helt rett på vannet så man får en uggen følelse av at båten kommer til å kantre. I tilleg kan også summer fun ha større motor og flere personer om bor. Man føler seg tryggere i en Summer Fun og alt i alt får man en helt annen kjøreglede og følelse når man sitter i en Summer Fun Fremfor en River. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 10.Mars.2016 Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Og Sommerfun skvetter mindre og planer i 11-12 knop - Dvs rett rundt lovlig hastighet. Vet ikke hvor fort de andre må kjøre for å plane. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.