Jump to content

Md21b vann i oljen, rep sjøvannspumpehus


PaulS

Recommended Posts

Hei, simringer og pakning på sjøvannspumpehus har røket og motoren er full av saltvann (er ganske sikker på at dette er årsaken, da dette ble forsøkt utbedret av tidligere eier for kort tid siden, og han er ikke fagkyndig...)

MEN, jeg ligger i Son Havn, og La Sa og Kambo Marina har ikke tid til å fikse dette før i slutten av august(!)...noen som har tips om andre som kan ta dette før??

Takk for alle konkrete tips!

Hilsen
Not-so-handy

Link to post
Share on other sites

Spørst hvor lett det er å få mekaniker nå på sommern. Jeg har byttet simringer og pakninger på min, ikke vanskelige jobben. Jeg ville skrudd av hele pumpen og tatt den med inn på kjøkkenbordet, der man kan sitte i ro og mak og skru. Det du trenger er ny impeller, simring x2 med rustfri fjær og pakning til dekselet (følger med i pakka til impelleren). Pass bare på at simringen ikke dekker sladrehullet når du monterer. Sladdrehullet er der for å synliggjøre når simringene er utslitt, så du slipper å fylle motor med sjøvann. Kan du se det lekker det ut av hullet?

 

Her er en fin link med detaljetegninger av motoren:

 

http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7742100-26-12779.aspx

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...