PaulS Startet 13.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2013 Hei, har fått vann (sjøvann tror jeg) i min MD 21B. Mistenker t dette har skjedd via sjøvannspumpen.Men fikk samtidig olje i sumpen, kanskje 1 liter. Er det normalt ved defekt ved sjøvannspumpen, eller kan problemet ligge et annet sted? Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 13.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 Sumpen som i...? Sitér dette innlegget Link to post
PaulS Svart 13.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 I brønnen/kjølen under motor/aksling Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 13.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 Nåh. Sånn. Ei defekt tetting på sjøvannspumpe kan godt resultere i vann i kjøl eller lensebrønn. Sitér dette innlegget Link to post
PaulS Svart 13.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 Takk! Men dette var mer olje enn vann...? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 13.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 Ødelagt(e) simmerring(er) på akselen til sjøvannspumpa kan vel resultere i de symptomene du beskriver, avhengig av hvordan pumpa er konstruert (som jeg ikke kjenner til på denne motoren). Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Ternen32 Svart 13.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 om simringer og pakning på sjøvannspumpehus ryker så får du vann i olja, om motoren blir fylt med vann vil det ikke være unormalt om den også kaster olje. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
PaulS Svart 13.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 Takker, men hvor vil denne oljen kastes ut? Det er tørt rundt selve pumpa Sitér dette innlegget Link to post
Erling67 Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 Hei, Jeg er litt spent på hvordan dette har gått. Har nemlig også fått, det jeg tror er sjøvann, i olja på min VP MD20. Har lagt inn et eget emne på dette. Har nå skrudd ut pumpa og skal få byttet tetninger men jeg er fremdeles usikker på om det er her problemet ligger. Spent på å høre hvordan det gikk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Pettson Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 Olja kan jo bli "kasta" ut ved peilepinnen hvis det blir overtrykk inni motoren. Da presses peilepinnen ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.