PaulS Startet 13.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2013 Hei, Jeg sitter pt med min MD21B med vann i oljen og olje i kjølen ( hvor kommer den ut av moteren mon tro?). Jeg smakte litt på denne oljen, men kunne ikke kjenne noe saltsmak. Burde jeg det hvis det var saltvann, eller er det normalt så lite vann at det er for uttynnet til å smake? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 Det er ikkje normalt med vann. Har kjøleveskenivå vert uendret så er det mulig saltvann. Er du i tvil så bytt olje/filter , vask motor skikkelig utvendig, les av nivå kjøleveske, og start opp. Har du en god lykt så må du klare å finne lekkasjen utvendig. Og så kan du følge med i ekspansjonstank om det er noe liv der Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
TMe Svart 14.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2013 Sjøvann smaker som sjøvann, men frostvæske har søtsmak. Det er ikke tilrådelig å smake på frostvæske da denne er giftig. Sitér dette innlegget Link to post
PaulS Svart 14.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2013 Jo, skjønner at sjøvann smaker sjøvann:). Men spørsmålet er om jeg greier å identifisere sjøvann eller ei ved smaking. Det smakte verken salt eller søtt...er det for lite vann evt frostvæske i ojlen til å kjenne forskjell? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 14.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2013 Som Sæbø nevner så får du gjøre motoren ren og deretter kjølen ren og tørr. Starte opp og bruke godt lys og let etter lekkasjer. Du kan også trykksette kjølesystemet med å lage deg et adapter og pumpe opp trykk med sykkelpumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.