Jump to content

tømming av septik tank med el.pumpe, hvor lang tid brukes

båtløskar

Recommended Posts

tømte septikken i båten her for første gang siden vi kjøpte båten tidligere iår. jeg veit ikke hvor stor tanken er men det er elektrisk pumpe på tanken. ca hvor lang tid burde den bruke på og tømme? jeg kjørte pumpa i 2 minutter ca før pumpen økte farten ( fikk ikke sugd noe ). har jeg rukket og tømme tanken på den tiden eller er det noe annet som er ute og lurer?

Vi har 95l tank med Johnsen pro pump 19(et eller annet...) som det står 14l min. Regner da ca 6, 5 min på tømming av full tank. Avhengig av innholdsmengde regner vi om i minutter når vi skal tømme.

Står at kan tørrkjøres, og det trengs, fordi jeg må ha bort teppe og lokk for å høre taktforskjell når tanken er tom. Kan også se på slangen at den beveger seg når den tømmer innhold, mens den øker takten noe og blir litt skarpere i taktlyden, i tillegg til at slangene står i ro når den er tom. For min del er tørrkjøring viktig... ungene tok feil knapp en gang og den stod i mange minutter uten å pumpe noe annet enn luft. Heldigvis var vi utaskjærs og pumpa har vært helt fin siden da, men da var jeg sikker på at den var gåen. :pray:

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...