Sigurd Godø¸ Startet 14.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2013 Jeg lurer på kostnader knyttet til service på VP IPS 400, kontra DPH drev. Sitér dette innlegget Link to post
Adi Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Løfter denne, da jeg lurer på det samme Sitér dette innlegget Link to post
zoltan Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Hei Generelt sett så må det vere langt dyrere med DPH, på IPS er det stort sett ingenting som skal skiftes, ja annet en olje og filter. Aksle tettninger må vell byttest med gjevne mellomrom, mine er nå 7år + og jeg har ikke skiftet noe på IPS`ne Det var en oppgradering på clutchene i 2008 tror jeg, da ver det lagt inn en mere lamell av hver sort pga, problemer med sluring og oppbrenning av clutcher, men dette er så vidt meg mest aktuelt på IPS 500, ellers er dette et fenomenalt system som jeg ALDRIG ville byttet i et derv Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 (redigert) Olje, oljefilter, anode i eksosutløpet. Det er alt. Viktig at man ser at oljetrykket er rett på drevet ved gange. Trykket skal være mellom 1500 og 1800 Kpa. Hydraulisk gear som aktiverer clutchen som zoltan beskriver. Synker trykket kan det gi sluring på clutchen og havari på øvre gearhus. Man er visst ikke i tvil når det skjer: det lukter kraftig en blanding av brent clutch og brent hydraulikkolje :-). Jeg Lukter på oljen på peilepinnen når jeg sjekker den. Den skal lukte normalt kvalmt av hydraulikkolje. Mine IPS600 har gått snart 500 timer. Værste som har skjedd er lekk oljefilter som dryppa litt gjennom en sesong. Også har vi bytta to joysticker. Den hadde en løs delmog faltcfra hverandre første dagen båten var ny, den andre hadde en elektronisk feil som ga oss feilmelding på styring innimellom. Garantisaker begge to. Et fantasyisk system. Joystick styring i havn giri tillegg en sikkerhet og manøvreringsevne man setter stor pris på. Har man de nyere øvre gearhusa kan man også ettermontee DPS, om man synes at man trenger å bruke 250.000 kr på å få båten til å ligge i ro ved å trykke på en knapp. Redigert 26.Juli.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Det virker jo kult å kunne trykke på en knapp, ofr å få båten til å ligge i ro, så hvis jeg hadde hatt et sånt system, så ville jeg sterkt vurdert det. Denne pakka er jo såpass dyr, at det blir vel en pølse i slaktetida Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Da har vi i så fall ikke samme slakter Tom... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.